19 september 2012

Den sidste buket er nok den smukkeste

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1151

I går blev de sidste rester af blomster klippet fra altanen.  Nogle af dem har været meget gavmilde, andre har faktisk først nu givet mig et par enkelte stilke. Jeg har ventet længe på dem, og helt tvivlet på om de mon nåede at blomstre overhovedet. Det gælder den lilla og den lille røde blomst til højre i buketten.

 

 

IMG_1140

Tilbage er nu kun at få gravet to pelagonier op fra altankasserne. De skal overvintres indendøre, og jeg læser lidt på hvordan jeg gør det bedst. Har gennem årene prøvet flere metoder med større og mindre held, så jeg tænker over det. Imens jeg gør det kan jeg sidde her i min stue, og beundre buketten på billederne. Jeg føler mig så heldig, fordi jeg som altanejer kan samle så smukt et farveflor. Det KAN altså lade sig gøre uden 2000 kvm jord og hvad har vi.  Forresten er jeg meget spændt på, hvordan mine georginer ser ud i næste uge. Der er lovet frost og een af dem er først nu ved at springe ud. Jeg vil så gerne se farven og formen på den, for det har jeg jo glemt siden dengang i april hvor de blev lagt i kummen. Der er også mange mange knopper på de to, jeg allerede har høstet af længe, men om de når at leve inden kulden må tiden vise.

 

IMG_1146

Om jeg vil eller ej, så er sæsonen næsten slut for mit vedkommende. Jeg sidder mere inde end ude nu, og her til morgen var det altså virkelig koldt, så der tog jeg kaffen inde i sofaen. Det er egentlig ok, for jeg er træt af at vande og pusle om det grønne, og så er glæden jo så meget desto større, når næste marts viser sig. Det lyder ikke så slemt, men nu jeg tæller efter så er der sgu et helt halvt år til!  Syntes ellers at dette års altantid er gået mega hurtigt. Nå, jeg fabler deruaf.. Sorry :)

 

IMG_1157

8 kommentarer:

  1. Smuk smuk buket. Ja det er vemodigt når blomsterne må gi op for frosten, men georginerne kan klare sig lidt endnu, hvis man forsigtigt lægger et tæppe over dem om natten og det kan jo netop lade sig gøre når man kun har en lille altan frem for 2000m2 have. :) mvh Irene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Irene. Mange tak for tippet, det vil jeg helt sikkert prøve i dag. :)

      Tak for besøget og god weekend

      Slet
  2. Sikken smuk buket og sikke farver...:-)
    Jeg har ikke haft gang i haven denne sommer da jeg har været igennem en stor operation i min højre skulder.
    Men nogen potter er det da blevet til..:-)
    Lige nu er det høstfarvede lyng og crhysantemum der hygger på trappen.
    Oliventræerne skal ind denne weekend, de har dog ikke lovet frost her oppe i det nordjyske endnu.

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg håber da at det går godt med arm og skulder igen nu. Jeg skal også ha mig lidt høstfarver derude nu, det ser så fint ud :))

      Slet
  3. Hold nu lige en fest, hvor er det nogle smukke blomster :D. Kan godt forstå at du er lidt vemodig over at det er sidste buket i år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også benovet over at jeg kan plukke til sådan en buket. Tak og rigtig god weekend til dig.

      Knus :))

      Slet
  4. Nej hvor er de smukke!! Det er under alle omstændigheder da et festfyrværkeri at slutte med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Orv ja.. det var et godt ord for buketten :)) Og så har jeg jo billederne at fryde mig over på de grå dage hihi.

      God weekend :)

      Slet