21 april 2014

Heldigvis er der skønne haveprogrammer i dag ..

 

 

 

 

Fra tv2s  tvprogram:

“ Giv os haven tilbage

TV 2 Fri | Mandag d. 21. april kl. 09:10 - 10:15   og hele dagen igennem

  • BBC/TV 2 - Giv os haven tilbage
  • Produktions land
  • England
  • Originaltitel: The Great British Garden Revival

Engelsk haveprogram

“lands mest populære tv-gartnere forsøger at inspirere deres landsmænd til at redde nationens gamle havetraditioner. Monty Don slår et slag for de vilde blomster, som kan ses færre og færre steder i England, mens Joe Swift har et ønske om at få de flotte engelske forhaver tilbage. Joe har masser af gode tips til, hvordan man kan meget enkelt kan omforme sin forhave - og så har han fundet ud af, at "grønnere gader" mindsker forureningen. Fortløbende  “

 

***********************

 

 

….  for jeg vil prøve at lade haven være i dag.

 

 

IMG_4598[1]

Langsomt er jeg begyndt at genoptage strikningen, og der vil gå tid kan jeg mærke, med genoptræning. Det er ikke let, men gør i det mindste ikke ondt søm før. Så i dag skal være fiberrig. Nørdet. Ulden. Blød og foran tv’et. Der får jeg mine havelyster stimuleret med de skønneste engelske programmer. Lige noget jeg kan lide på en dag, hvor jeg ikke føler mig helt i stødet til store projekter. Der er kun een hage ved det her, og det er at min længsel efter England og London/Bath bliver så forfærdelig meget voldsommere. Jeg har ikke været derovre siden 2006. Håber bare at jeg når at gense mit andet hjemland før jeg dør. Bare een gang.

 

IMG_8534

2 kommentarer:

  1. Det er både godt og skidt at komme ud i den store verden. Man bliver lidt splittet af det, men jeg forstår fuldt ud din længsel efter England. Mit andet hjemland er så Frankrig og især Paris, men det er snart mange år siden, jeg har været der, for alle ressourcer, både økonomiske og energiske, går til at rejse til Florida, hvor en del af min nærmeste familie bor. Særlig slem er længslen i dag, for mine amerikanske børnebørn fylder 16 og fejres netop nu med beach party. Jeg kan så ikke være med, fordi to af mine andre børnebørn i Jylland havde fødselsdag i går og i forgårs, og det var deres tur. De ku' godt i sin tid have koordineret lidt, min datter og søn, skulle man mene. Hvorom alting er: Jeg var sammen med alle de jyske i weekenden, og om en måned kommer Floridianerne på sommerferie her, så hvad har jeg egentlig at klage over?
    God hygge-påskemandag
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  2. Har ikke set så meget tv andet end Barnaby de sidste dage..;-)
    Da får man også lyst til Englandstur.....i Barnabys fodspor..:-)
    Ja England er et dejligt land og jeg har jo været der mange gange..men Scotland er mit yndlingsland.
    Min afdøde mand var jo skotte af fødsel men vokset op i England..så det er jo en af grundene til at jeg har været der såpas mange gange.;-)
    Nu har min veninde på Sjælland og jeg (vi har sammen været flere gange på London ture) bestemt at til august 2015 skal vi til Scotland og til Tatoo..plus rejse lidt rundt..:-)
    Vi kunne ikke få biletter til Tatoo i år..men så har vi jo et helt år til at glæde os og planlægge.
    Og jeg skal træne mine dårlig knæ til nogen ture i højlandet.
    Nu må du passe på med ikke at overdrive med strikkepinderne..men tag det forsigtigt..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet