17 december 2014

Margith har sendt mig viiise ord

 

 

 

412014b27a552d977b1b90d9c6ef1fb7

Da jeg i går nat sad søvnløs, kom jeg forbi Pinterest fordi Margith havde sendt mig en besked. Må indrømme, at det nok ikke kunne være sagt bedre, så det har jeg gjort i dag. Eller.. jeg har sovet meget, og kun været ude en halv times tid i skumringen. Det går klart den rigtige vej, men hvis nu jeg bare hvisker og I lover ikke at sige det videre.. så gider jeg bare ikke mere jul!

 

Altså jeg hygger mig med det, her er sat op. Og glæææder mig til at Rasmus kommer, men ved gud jeg var mere i stemning for jul og tradition, sidst i oktober end jeg er nu, så min timing er lettere off. Det har jeg det nu ok med, jeg er mere fokuseret på, hvilke dage jeg kan hvad, udenfor. Nok også fordi man bare ikke gør de samme ting, når man bor alene. I søndags var jeg syg efter duften af hjemmebag, men endte med at gå ud for at købe mig fra trangen til småkager. En rulle dej ku vel gøre det. Humlen er, at jeg personligt ikke har energien til bagning og konfekt, men HVIS jeg nu havde, ville jeg uden at blinke æde mig igennem hele molevitten selv, og deeeet er jo knapt så godt. Iøvrigt, nu hvor nogen mener jeg allerede lever for godt og fedt.. ja så er det nok bare godt, at jeg ikke gider bage.

Ej spøg til side, jeg kerer mig ikke længere om, hvad andre mener om min kost og figur. Det har jeg gjort i SÅ mange år, og det gjorde ikke noget godt for mig. Nu ser jeg ud som jeg gør, og ser vi bort fra det upraktiske i for småt tøj, er jeg hamrende ligeglad. Det er en af fordelene ved at leve, hvor og som, jeg gør. Det har gavnet mig og min psyke, at komme væk fra det trendy storbyliv. Jeg har altid følt mig fejlcastet i det miljø. Har halset efter, og altid været vanvittigt obs på hvordan jeg gik klædt. Lidt et paradoks i det, at jeg har elsket mode, make up, tasker og sko, har villet se perfekt ud, MEN .. inden i, har boet hende jeg nu kan være. Kvinden i røjser og tilfældigt kluns, fordi dagene bruges i jord og på knæ. Med andre ord kan jeg nu være mig selv, og ikke stresse over dagens farve eller om jeg var for bredrøvet. Jeg kan ikke huske om jeg har strøget, eller i det hele taget været i en skjorte, siden Brønshøj, men jeg kan sige med sikkerhed, at mine fødder kun har været på hæle gaaaaanske få gange siden. Jeg savner det ikke, kun kigger jeg med længsel på mine høje sommersko en gang i mellem, fordi de er så smukke. Skoene. Og husker, hvordan man bliver super feminin med sving i skoene, men hvornår pokker er det lige jeg har brug for det nu? Ej vel..

 

Derfor er jeg mere end super glad, fordi jeg fandt et par skønne gummistøvler nedsat til små penge, som erstatning for dem jeg har nu. De er otte år gamle og kan sagtens klare otte mere er jeg sikker på, hvis ikke det altså lige var fordi at mine futter ikke længere kan være i dem. Uden strømper går det fint, men det er lidt kold om vinteren. Fladfødder og tykker sokker har altså fået lov at bestemme. Jeg drømte om skinnende røde eller lysende syregule, men endte med friskt græs grønne, og det er ikke så ringe endda, når man generelt er storelsker af alt det grønne. Jeg sender her en stor tak til min kommunedame, som på mine vegne har sørget for en lille opsparing til netop den slags udgifter. Hun er en knag. ( HVIS nu nogen skulle få den ide at undre sig over, hvordan jeg mon så lige har fået råd til den slags luksus… )

IMG_1836

De her er str 39, og her er rigeligt med plads til det hele, så nu kan jeg være grøn om vinteren og sort om sommeren. Jeg elsker altså bare røjser. Det gør jeg.

 

 

Jeg røg helt af sporet her, for det jeg egentligt bare lige ville var, at fortælle at jeg gør som Holger:

IMG_1840

Splatter ud mellem puder, tæpper og garn. Han viser mig vejen gør han

IMG_1838

4 kommentarer:

  1. Hvor er det godt du har Holger til at sætte et godt eksempel.. Han er en gutter-mis.. Ha Ha..
    Jeg prøver selv at nyde julen, men det svært i år..
    Har dog besluttet mig for at den skal blive god uanset hvad.. Så må jeg gå i vinter koma bagefter..

    Krammer...
    P.S: jeg skal bage i weekenden, skal jeg sende et glas med duften.. ha ha

    SvarSlet
  2. Det var lidt pudsigt med den Keep Calm der dukkede op og så lige præcis passede til dig og din dag :-)
    Jeg har også lige købt gummistøvler, kortskaftede sort med tykt foer. Mine gamle var også 8 år gamle, der kan siges meget men vi passer godt på vores støvler.
    God dag til dig.
    Knus.

    SvarSlet
  3. Fejlcastet i København, hvilket vidunderligt udtryk!
    Jeg kom HJEM, da jeg flyttede fra Kbh. til Jylland.
    Tillykke med de flotte gummistøvler. Og hils Holger hulekat, når han engang vågner

    SvarSlet
  4. Jeg synes nu godt, at jeg kan rumme både storbykvinden og the 'landgirl', selv om der ikke går ret lang tid, før jeg savner det ene sted, når jeg er det andet sted og vice versa.. I går spankulerede jeg fx rundt i Københavns indre by, hele dagen mens jeg stod på og af busser og S-tog og fik (jule)gavekøb til en side.
    I dag har jeg så dovnet længe, meget længe, i sengen i fuldstændig fred og ro, og det er jo skønt, selv om jeg også efterfølgende er lidt i det nostalgiske hjørne, når det gælder livet i storbyen. jeg må se igen at få fundet en køv'nhauner, jeg kan bytte bolig med en gang imellem. Hende jeg havde for nogle år siden, blev så glad for at være heroppe i Vandkantsdanmark, at hun selv købte sommerhus her.
    Med kærlig førjul hilsen
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    P.S. Til lykke med de fine gummistøvler! Sådan nogle kunne jeg også godt bruge. Min den ene lækker så småt i foden, men ellers er der ikke noget i vejen med dem. Før i tiden fik man småskader vulkaniseret. Gud ved om det stadig kan lade sig gøre? Jeg er faktisk så glad for de gummistøvler, der som dine er mit primære fodtøj.j

    SvarSlet