05 maj 2010

Langsomt forfra

 

SNC18794_resize

Maj måned er nu godt igang, koldere end ønsket, men dog i gang.

Jeg selv er for gu ved hvilken gang i år, i en tilstand af udmattelse, så jeg tager den vante omgang med langsomt at rejse mig på ny. Hverdagen som den gerne skulle se ud for mig er inden for rækkevidde, med to voksne og to børn og langsomme dage uden for mange begivenheder, men først skal jeg altså lige finde mig selv igen. Min datter er flyttet og det er gået godt synes jeg. Startvanskelighederne klarer vi og hun fra dag til dag, og hun imponerer mig fordi hun ikke lader sig slå ud. Vi har godt nok også knoklet, flytning, indkøb i Ikea af flere omgange, op og ned hundrede gange til og fra tredje sal, nedpakning og udpakning og sortering og fast rutefart til lodsepladsen, siden fredag.

I går måtte jeg så melde at jeg de næste dage bare ikke kan mere. Jeg må lige have en pause og eneste pligt er en enorm vaskebunke, der er blevet skubbet foran mig alt for længe.

Min bærbare kom jo hjem igen fra pc-hospitalet for omkring fjorten dage siden, men det blev en kort fornøjelse og allerede på dag to døde den igen. Retur til forhandleren og jeg sad igen uden legetøj. I mellemtiden byggede kæresten så lige en stationær til mig og jeg har nu en fuldgyldig arbejdsplads på mit værelse, komplet med gigaenormt drev,ram og kram og kæmpe skærm, og udstyret med alskens ting og sager jeg ikke husker navnet på. Det er første gang jeg har min egen computer, men jeg er knagme så flad at jeg ikke engang orker at sidde på en stol for at skrive og læse, så jeg har hugget min elskedes lille bærbare med i seng. I ved.. den med den åndede røde knap i midten.

Det er ellers fedt nok med sådan en skrivebordsmodel, og jeg har da også brugt meget tid på at fedte rundt og installere alt muligt på den, så den er lige præcis som jeg vil ha den. Programmer og mapper, screensaver, skrivebord med de genveje jeg vil ha lige ved hånden, udseende og div ekstragadgets, dens eneste funktionsfejl er så bare at jeg ikke kan tage den med mig når jeg må mere ligge end sidde.. hihi

Jeg har forresten fundet en smart tilføjelse til Firefox, der kan synkronisere alle mine bogmærker og den slags på de to maskiner, vildt praktisk ik...?

SNC18714_resize

Jeg har lidt svært ved at få skrevet her, og har lagt mærke til at når jeg har haft dage med pause, er det en art forfra og om igen, at få ordene til at flyde som de jo ellers altid gør. Det er som en vandhane der har været tørlagt, og nu lige skal lade vandet løbe lidt, for at få rusten væk, inden der igen render vand klart og ubesværet ud i afløbet.

Her er det min hjerne der er rusten og det store netunivers der er afløbet. :))

5 kommentarer:

  1. Kære Henriette,
    Jeg er i en tilstand lignende din - dog med bærbar.
    Min hjerne driller. I går hentede jeg Bella fra skole og vandede blomster inde. og så lå jeg ellers på sofaen resten af tiden. Jeg nåede aldrig i haven, selvom jeg ved, at det er velgørende. Men jeg orkede ikke.

    God genstart, søde

    SvarSlet
  2. Ctrl + Alt + Del

    eller bagfra

    Slet - al - kontrol ;)

    Bare nyd det "milde majvejr" (Brrrr....) og nyd udsigten der på dit bord. Lige mine farver på dit lille stillleben.

    KH Frau Putz

    SvarSlet
  3. Flytninger er udmattende, men så dejligt befriende når man er færdig, uanset om det er en selv eller andre man hjælper... Der er et eller andet med at pakke ned og pakke ud, sortere og smide ud der er sindsroskabende.

    Håber din datter bliver glad for det nye.
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Jeg tør slet ikke nævne, hvor meget jeg skubber foran mig, jeg er glad bare jeg har nogle gode timer hver dag. Nyd din kære familie så godt du kan, og indrøm det bare, det tager tid. Ting tager tid :-)

    SvarSlet
  5. Ingen hastværk, det betaler sig vist ikke rigtig. Du skal være her i nuet og øve dig hver dag. kender godt det med vasketøjet og det er en befrielse når vi har aftalt at vaske hver 3. dag og så kommer til bunds..lidt som med rengøring..elsker den der fornemmelse af renhed omkring mig og bare for det får jeg det ordnet eller går jeg sku helt i sort ; )

    SvarSlet