31 juli 2010

Træk vejret ind, og ånd laangsomt ud..

 

 

 

 

SNC11215_resize

 

Disse ord har jeg sagt til mig selv et utal af gange siden i går morges. Der fandt jeg nemlig uden jeg husker hvordan, et program hvor jeg selv ( med få undtagelser ) kan designe min blog. Siden da har jeg siddet limet til skærmen, opslugt af at prøve alle mulige og umulige kombinationer. Min tålmodighed har været sat på en voldsom prøve, men jeg har været stædig.  Nu har jeg så udgivet det nye udseende, og skal liiige vænne mig til det. Kun få ting er umulige, blandt andet kunne jeg godt tænke mig en tegning, der bryder et af de to hjørner øverst på selve blogarealet. Bare sådan lige for at det ikke skal være så ensartet hele vejen rundt.

 

Min tanke har været noget i retning af en tegning der forestiller enten mig der strikker, fire små personer i tændstikudgave, eller en blomstertingest. Bobler eller en ranke ku også være fint, men det er altså lige for meget at kræve af programmet :-)

 

Jeg overvejer lidt, om det hele er for ferskt. For pænt og ordentligt og kedeligt simpelthen..

 

Det jeg gerne vil udtrykke er jo den jeg er, og jeg kan godt lide orden, men også at der er lidt der springer i øjnene. Altså et blikfang. Noget der ikke er inde i en kasse.  Lige nu har jeg dog fået mere end rigeligt af det her nørderi, så nu bliver det sådan.

 

 

Programmet hedder Artisteer og her er et link til siden:

 

http://www.artisteer.com/Default.aspx?p=home

 

Prøv det.  Der er mange timers leg med farver, fonte, billeder og former i det, og jeg kan godt anbefale det.  Dog må jeg lige tilføje at jeg har brugt noget tid på også at skulle hente et offentligt fotoopbevaringsprogram, hvilket der kræves hvis man gerne vil bruge egne billeder i layoutet.  Også her måtte jeg fedte voldsomt med det praktiske, for i tråd med min begrænsede intelligens omkring programmer, skulle jeg også bruge tid på at fatte ideen og hvordan og hvorfor osv..  Nu udgiver jeg dette indlæg, som er skrevet i WLW og jeg er spændt på hvordan fonten bliver. Skifter den mon over til det jeg har forudbestemt i Artisteer, eller kommer den frem som den skrift jeg bruger herinde??  Vi får se..

 

 

 

SNC11270

Fra et nørdeprojekt til et andet går jeg nu. Lukker maskinen og bruger mine hænder på fibre og pinde i stedet.

 

 

Jeg skal bare liiiige sove lidt igen ;)

5 kommentarer:

  1. Henriette - det ser rigtig godt ud dit nye layout. Jeg bruger også Artisteer - og kan ikke forstå at du skal bruge et offentligt foto opbevaringsprogram. Jeg henter bare mine billeder fra min computer.

    SvarSlet
  2. EEii er det rigtigt?? Det må jeg undersøge nærmere, vil helslt ungå at have billeder liggende andre steder på nettet, end her. OG OG.. så kan du måske hjælpe mig?

    Jeg har faktisk lavet de fire sider man kan klikke på som knapper, men de kommer ikke frem! OG hvordan får jeg underlinks på de knapper, præcis som du jo har??

    Tak for rosen :-)

    Knus Henriette

    SvarSlet
  3. Forresten, de fotos der skal være offentlige, er dem/det jeg bruger oppe i headeren. Altså det der indgår i laoutet og ikke i indlæggende..

    SvarSlet
  4. Jeg synes rigtig godt om dit nye blog udseende. Personlig er jeg til det rolige (som nogle nok kalder kedelige), og desværre kan jeg let glide hen over en blog der er fyldt med alt muligt.

    Den her er lige mig :o)

    Dine menubarer i højreside ser underlige ud her. Flere af dem går teksten ud ovr kanten (altså uden for boksen).

    Når jeg vælger "vis alle" får jeg ikke flere frem. Måske er der ikke flere?? Jeg er i hvert fald selv væk ;)

    God weekend H. Knus

    SvarSlet
  5. Tusind tak for tilbagemelding Fru E. Jeg blev helt svedt over hvad du fortæller om "vis alle, men jeg har tjekket og her virker det. Der er ikke noget der ryger uden for boksen og alle links, også dit :-) er der. Heldigvis..

    Gad vidst om andre har det samme problem??

    Jeg teg arbejder stadig lidt med det, for jeg er ikke helt tilfreds endnu.


    Knus og i lige måde :-))

    SvarSlet