23 august 2010

Tidlig mandag morgen

 

 

 

morgenkaffe

 

 

MAND det er tidligt.

 

I dag har vi været oppe allerede kl fem, for at sende sønnike godt afsted til Berlin, og kæresten til det sydlige Sjælland. Mira tog toget til Vordingborg allerede i aftes. Hun følges med sin tutor fra skolen, en ældre og mere erfaren togfarer i form af en andenårs elev. Trygt og godt for hende.

 

I går var alt pakket og klar indtil flere gange, penge var talt op og liige chekket en gang mere, og sålerne på Rasmus’ sko blev slidt af de mange utålmodige vandreture op og ned ad gulvet. Allerede kl 22 blev lys og tv slukket, det tidligste jeg har oplevet en teenager i seng meget meget længe, og nu er han søreme på vej. Om lidt sidder han i en bus fuld af spændte venner og lærere, parat til at indtage en storby og klar til at opleve 100 %.

Han har glædet sig har han, knægten. Fortalt og forberedt sig på hvad de frie timer skal bruges på, grundig som han er skal tiden ikke bruges på at rende rundt uden at vide hvor eller hvad. Jeg er lige så spændt som han, og glæder mig til at få den første sms med nyt fra nabolandet.

 

 

SNC11795_resize 

Jeg selv fik endelig min plads tilbage i går og den stationære computer med den kæmpe store skærm er på plads.  En ordentlig kleppert med alverdens tricks og muligheder i sig, jeg skal bare lige lære at udnytte det hele. Indtil videre glæder jeg mig til at lege på Ravelry igen, der har jeg ikke været aktiv i al den tid, kæresten har bygget på maskinen. for på den bærbare er det altså mindre interessant at opdatere lager og billeder. Der har da samlet sig lidt som skal lægges ind, så der er noget at se frem til. Jeg elsker at nørde med alle oplysningerne om garnet, projekterne og opskrifter/bøger.

 

 

SNC11793_resizeDet er så hamrende smart med den funktion i firefox der hedder Speed dial.

 

 

 

Med den applikation kan man have ligeså mange bogmærker man lyster, lagt klar og delt op i faneblade lige til at klikke på. Jeg har feks et faneblad der hedder håndarbejde. Eller rettere to..  Den første er med danske garnsider jeg kommer meget på, den næste er med de udenlandske. Så er der et med daglige sider, såsom banken, facebook, vasketidsbooking, valutaomregner, e-boks, biblioteksudlån og mm. Der er et faneblad med aviser på, to med blogs selvfølgelig og et med en masse links til madsider af enhver art.   Der er stadigt plads til endnu flere faner, og jeg tænker lidt at shopping ku være det næste jeg skal have lavet.  Eneste kiks er min opdatering af mozilla, for jeg kom til at smide backuppen fra den bærbare på her, og den er kun sparsomt sat op til forskel fra fanerne jeg havde før, her på min skrivebordsplads, så jeg skal til at begynde forfra med at få det til at se ordentligt ud, og få lagt det på jeg syntes jeg vil ha nem adgang til.

 

Der er mange timers leg klar til når jeg er lidt mere frisk i bøtten, men en tidlig mandag morgen gider jeg altså ikke lege og organisere.

 

Lørdagens indlæg gider jeg heller ikke beskæftige mig mere med, udover at TAKKE for alle de varme og opbakkende kommentarer jeg har fået. Jeg har læst hver og een flere gange og alle har ret i, at opmærksomhed og tid er den ( den spydige kommentar altså) ikke værd at bruge mere af på. Så den er hermed lukket og slukket.  

 

Der er efterlyst flere billeder af de pelsede, og det skal jeg da nok sørge for kommer. Senere.. for jeg tror lige jeg napper et par timer mere på  langs :-)

 

Rigtig god mandag til alle også de sure.. ;-))

4 kommentarer:

  1. Sov godt, kære du. Så spændende med den ny pc - det er vigtigt at have legetøjet i orden :)

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  2. Godmorgen kære :-) Sikke tidligt du er oppe..

    Det skal jeg nok og jeg ønsker dig en dejlig dag. Ja det er ret så spændende og der ligger masser af timers arbejde på den og venter hihi.

    Mange knus
    Henriette ;)

    SvarSlet
  3. you're really a excellent webmaster. The web site loading velocity is amazing. It kind of feels that you are doing any unique trick. Also, The contents are masterwork. you've done a great task on
    this topic!

    My page; housekeeping cover letter

    SvarSlet
  4. At this time I am ready to do my breakfast,
    after having my breakfast coming again to read more news.



    Also visit my site zetaclear review

    SvarSlet