02 januar 2011

Hvordan gør man det??

 

 

 

56694

 

 

 

Hviler i sig selv..

Heler de sår der stadigt er åbne..

Rejser sig fra mørket..

Overvinder angsten der har sat sine spor i mig..

Genvinder troen på egen værdi..

 

 

Det spørger jeg mig selv om i dag.

 

 

Jeg føler mig ensom i mig selv og ved ikke hvad jeg skal bruge mig til. Jeg har været så koncentreret udadrettet i de senere år, at selve det at skulle finde ind til mig selv, mærke mig selv og være til for min egen skyld, er helt ukendt og utroligt svært at rumme. Jeg kommer ustandseligt til at fokusere videre og over på enten Rasmus eller andre, og der sker det der plejer at ske når psykologen har udfordret mig til noget der er svært:

 

Jeg får ligesom et sort gardin der går ned og jeg kan slet ikke koncentrere mig.

 

Tænk at det skal være så svært at koncentrere sig om sig selv! At fokusere på egne behov i stedet for andres. At mærke efter hvad jeg selv vil og hvordan jeg selv har det, uden at været tvunget til det i form af smerter i kroppen.

 

Det bliver en laaaaang process er jeg bange for.

7 kommentarer:

  1. Kan du ikke prøve bare at VÆRE? Lad være med at tænke så meget????Godt Nytår!

    SvarSlet
  2. Det er en svaghed som vi er mange der har.
    Når jeg endelig får tid til mig selv, så kører tankerne en helt forkert retning og der bliver ikke mig-tid.
    Men det er ikke noget der kan rettes på et øjeblik. Der skal arbejdes, selvom det er ubehageligt.
    God arbejdslyst og knus!

    SvarSlet
  3. Men en sund process Henriette.. :-) og du kommer ud i den anden ende, med større styrke, tror jeg
    Hav en god aften og knus til dig.

    SvarSlet
  4. Positive bekræftelser i et væk Henriette, du er så dejlig og unik som du er, det er der ingen der kan tage fra dig, gentag igen og igen, "jeg elsker dig Henriette"; simpelthen fordi der ikke er grund til andet, du er være at elske, du er fyldt med så megen kærlighed ligesom os andre, at der er god grund til at elske dig selv betingelsesløst, sig det så tit, det bliver en rigtig god vane, husk jo mere du elsker dig selv, jo mere kærlighed har du at give af til andre, vi er mange der følger dig i din proces, og jeg håber at du er klar over at vi alle elsker dig betingelsesløst.
    Godt nytår til dig og dine, alt skal nok falde på plads.

    SvarSlet
  5. Du tager 1 dag ad gangen og lad tiden gå. Ordsproget "tiden læger alle sår" er nu slet ikke så tosset.
    Jeg tror det bliver rigtig godt du komme ud i verden igen, kan godt forstå du glæder dig til at starte i strikkebutikken.
    Held og lykke med det hele.

    SvarSlet
  6. Kære Henriette :)
    Nogen gange kan man ønske, at man kan gi` det til et andet menneske som det netop står og har så meget brug for - du er en af de mennesker jeg kunne ønske jeg lige kunne svinge tryllestaven ud over - men bare det du stiller dig selv spørgsmålene - tror jeg viser, at du rummer så meget i dig selv, at du er godt på vej :)
    Tak dig selv og vær lidt mindre hård ved dig selv - du skal nok komme til, at rejse dig fra mørket, hvile i dig selv og genfinde egne værdi
    Masser af kram til dig

    SvarSlet
  7. Jeg tilslutter mig alle de andres gode ord og især Michaels om at elske sig selv..

    Jeg har lært af min Kluddermor, at man ALTID kan noget.
    Det kan være den lillebitte ting at stå op og lave morgenkaffe til sig selv. Så har man gjort noget den dag og kan være tilfreds med sig selv.

    Og jeg har gjort det, at jeg har skrevet hver eneste lillebitte ting op og hollaop, hvor bliver listen lang på selv den mørkeste dag.

    Det kan godt være at det er ydre ting, men hvis jeg roser mig for alle de ting, jeg kan på en dag, bliver jeg mere tilfreds med mig selv hen ad vejen. Og det hjælper mig.

    Kan det mon hjælpe dig?

    Kram og varme tanker fra
    mette

    SvarSlet