26 april 2011

Dyreliv i Vanløse

 

 

Når man vender ryggen til et marsvin, så husk liige at de ikke er dumme… ;)

Ham her solede sig ved Damhussøen, men hvad er der galt med hans næb?? 

Helt uberørt at alle menneskene der cykler, løber og går forbi ligger svanemor på reden og passer sine æg.

De ser altså lidt stivnakkede ud ik.. ;)   Helt synkront holdes der øje med udsigten.

Og som rosinen i pølseenden fra ugen der gik i Vanløse, et perfekt klædt stenbed. Sprødt og friskt at kigge på.

 

 

Jeg er tilbage på Østerbro og uanset hvor skønt det er at låne lejlighed og plads, så er egne ting og omgivelser altså skønt at se igen.  Mit tæppe og min nye miniovn feks.. Tæppet var for tungt at slæbe med på ferie, så det ligger klar til at jeg kan genoptage arbejdet med det, og ovnen.. tjaaa i erkendelsen af at jeg måske skal være her i mange måneder endnu, orkede jeg ikke længere at undvære. Så nu kan Rasmus og jeg igen smage nybagte boller, hjemmelavet pizza og grøntsager i fad. Foruden at der faktisk også kan være en lille steg derinde.. Med varmluft er det en god investering og om ikke andet kan den bruges af ungerne når de engang får eget bo.

6 kommentarer:

  1. Godmorgen Henriette
    Super Gode billeder.
    Marsvin er sjove, håber de kom retur igen..
    Du sendte mig lige en tur ned af memory lane. Havde også en miniovn, da jeg boede på værelse under mine studier og den var uundværlig.
    God dag til dig og knægten / Rikke

    SvarSlet
  2. Ude godt, men hjemme bedst.
    En ovn er nok det sidste jeg ville kunne undvære. Gjorde det i ½ år for små 25 år siden og det var ikke sjovt. Har nemlig altid elsket at bage.

    Anden på dit billed har sikkert været i nærkontakt med en fiskekrig eller andet, der har ødelagt hans næb. Husker sådan en i Kongens Have, da jeg var barn. Den var også fuldvoksen, så det er ikke "noget farligt".

    God aften og kram!

    SvarSlet
  3. Kære Rikke, velkomme og tusind tak for dit besøg og din søde kommentar her. Ovnen er har jeg ikke fortrudt et sekund, og den skal nok komme i brug :)

    Rigtig god aften
    Henriette

    SvarSlet
  4. Kære Kari. En ovn bliver først vigtig når man opdager hvor meget man mangler har jeg erfaret nu.
    Det glæder mig at du har en forklaring på andefars næb, men uhyggeligt ser det altså ud..

    Mange knus og tak for besøget
    Henriette :-)))

    SvarSlet
  5. Du har altid nogle rigtig fine billeder... lille andefars næb ser altså lidt uhyggelig ud...

    SvarSlet
  6. Super skønne billeder :) det hele oser bare af forårsstemning :)


    Forårshilsen

    Frederik
    italiensk restaurant København
    http://italienskrestaurantkøbenhavn.dk/

    SvarSlet