05 maj 2011

Gensynsglæde

 

 

 

 

 

I det lille legehus står mine flyttekasser pakket på en måde man skulle tro var umulig, men Frau Putz er jo ikke en dreven Hausfrau for ingenting, og hun har mange års erfaring i at få meget til at være på lidt plads, og uden at jeg lige fik dem talt, står der 16 - 17 styks medsamt to høje kommoder i det lille hus.

 

 

Min søgen efter mit sommertøj var målbevidst og med Pernilles hjælp gik jeg systematisk det hele igennem.

 

 

Og NEJ.. jeg fandt ikke hvad jeg søgte, kun et par jakker og noget tøj der har været gemt i nogle år fordi det var blevet for småt. Det tog jeg med mig, for efter mit vægttab er der da mulighed for at jeg igen kan hoppe i det¨, og så har jeg måske alligevel lidt nederdele og toppe til sommeren. Hvor det andet og nyere kluns befinder sig er en gåde, der driver mig en smule til vanvid.

 

TILGENGÆLD..

 

Var gensynglæden til at tage at føle på da jeg pludseligt åbnede en kasse og fandt noget af mit strikkegarn.

 

Jeg måtte tage et godt greb i mig selv for ikke at slæbe det hele med til Østerbro, for jeg har ikke plads til det, men lidt kunne jeg altså ikke lade være med at tage frem. Så lidt på skrømt og uden at vide hvad jeg vil strikke af det, snuppede jeg blå, lilla, grønne og gule farver med med. Åhh det var skønt og jeg var glad.

 

Efter overstået ekspedition og oprydning, var det tid til det vi kom for. Hygge, strik og denne aften.. masser af latter. Ved ikke lige hvorfor, men i aftes blev der altså grinet vildt meget mere end ellers og det var herligt. Først varm mad og sidenhen kage og the. Sådan en aften er bare lykken.

 

Lykkelig og overrasket blev jeg også da Bettina trak gaver til os alle op af tasken. Hun har været i New York og med sig hjem medbragte hun det mest fantastiske garn fra Downtown Yarns.  Mit nøgle er tomatfarvet og lige en farve jeg er vild med. Madeleinetosh Lace.  Se bare her:

Billedkvaliteten blev ikke super, men jeg bringer et bedre billede senere, det lover jeg.

 

Sådan en aften er guld værd for mig, og jeg glæder mig over at vi skal ses allerede igen på søndag. Ganske uventet har jeg alligevel fået muligheden for at komme til forårsmarked i Odense, og i aftes lokkede jeg pigerne med mig. Det skal nok blive en munter tur er jeg sikker på.

 

Happy Happy. Kan ikke sige det på andre måder :-))

4 kommentarer:

  1. God morgen Henriette
    Ja, så var jeg hurtig ude igen.
    Super lækkert garn, du fik af veninden.
    Hvis du kommer til Odense, skal vi helt klart siger hej til hinanden.
    Jeg regner med at besøge udstillingen lørdag.
    God torsdag i solskin / RikkeBo

    SvarSlet
  2. Godmorgen Rikke :) Vi kommer derover søndag er jeg bange for, så ØV for at vi ikke får mødtes så.

    Men rigtig god dag og kh
    Henriette :))

    SvarSlet
  3. De blev da faktisk meget gode - de der billeder :)

    SvarSlet
  4. Godaften Igen Henriette
    Det kunne sagtens blive søndag. Så hvem ved, måske vi løber på hinanden.
    Godaften / RikkeBo

    SvarSlet