26 maj 2011

ØV og Ravelry

 

Jeg har igen fået en aflysning fra “kassedamen” :-((

Det har slået mig lidt ud af stilen, for selvom jeg ved at det kan skyldes et uventet møde eller andet, der forhindrer hende i at overholde vores aftale, så har jeg utroligt svært ved at klare uvisheden og alle tankerne om financiering. Kender I det..? Hun virkede både afvisende og kort for hovedet, da jeg talte med hende og så begyndte jeg desværre at tude. Heldigvis har jeg besluttet i mit nye liv, at være ærlig og melde ud, så jeg fortalte hende direkte at jeg ikke rigtigt kunne håndtere hendes måde at tale til mig på, at jeg er super følsom og lidt hudløs efterhånden, så derfor..

 

Hun tog det fint, blev lidt mildere i stemmen og lovede at vores nye aftale på mandag IKKE bliver aflyst. Nu får vi så lige se ik.  Hun lovede også at jeg ikke skal bekymre mig, og at jeg nok skal få hjælp. Det lettede selvfølgelig, men jeg har alligevel siddet og været lidt ude af flippen. For at hjælpe tankerne væk fra emnet, har jeg så istedet siddet og nørdet hele formiddagen på Ravelry. Nu ligger alt mit garn opdateret på stash, og jeg har fået billeder af mine seneste projekter på. Både de igangværende og de færdige. Når jeg sidder med det, så forsvinder verden omkring mig og tiden suser afsted. Jeg kan utroligt godt lide det der med at få system og overblik, og jeg syntes at Ravelry er en super side.

 

Det seneste sjal er blandt andet kommet på :

Farven er en skøn isblå og garnet er Linea Pura Ambiente fra Lana Grossa og Holst. Det er strikket med en tråd af hver, og blonden er en tone mørkere og nærmere lidt turkis i det.  Opskriften er hjemmekomponeret efter oplæg fra det halve kongerige. Det er blevet rigtigt godt og er tykt, tungt og perfekt til en kølig dag.

 

Jeg er nu igang med en cardigan strikket i vendestrik. Mit første forsøg, men jeg skal da lige love for at det går tjept her. Ok.. det er også på pind nr 8, men alligevel.

Inden jeg vidste at jeg skulle flytte ( og ja.. jeg er ikke god til at tænke langt frem ), kom jeg til at falde for tilbuddet om 30% på Drops garner. Det er ikke noget jeg har erfaring med, men da vi ikke havde noget i butikken jeg havde råd til, OG da jeg ikke havde denne tykkelse garn på lager, ja såå..

UPS! Drops Andes røg i kurven i butikken i Brønshøj, ( Anitas garn og strik ), en lys blå som var den eneste farve jeg syntes om i det garn. Nu har jeg jo ikke tænkt at rende af gårde, men vi har slet ikke Drops i Vanløse så jeg håber jeg er tilgivet ;)  Garnet er ihvertfald allerede på pindende, en varm og blød cardigan vokser frem til den danske sommers ustadige vejr. Det er en opskrift fra Sisse jeg kører efter og der skal sidde tre store knapper på foran. Den bliver så fin gør den.

 

Det stribede sjal er også stadigt igang, men det går langsomt nu fordi der er en million masker for hver pind. Det skal nok blive færdigt og til den tid har jeg et solskins sjal så blødt som en barnenumse, at slynge om min hals.

Igen har jeg bare strikket efter humør, og det er efter samme metode som det isblå.  Nemt og bare der’uaf.

Godt jeg har mit garn og mine strikkeopskrifter til at holde tankerne i ro og hjerterytmen på plads.

6 kommentarer:

  1. det er bare typisk for det offentlige system,de tænker ikke på at det er mennesker de skal hjælpe, vi er bare et nummer i systemet, kan godt forstå at du bliver ked af det, når det trækker ud med en afklaring af din ansøgning, det er jo din fremtid hun holder i hænderne. det er nogen skønne ting du laver, har selv købt garn fra drops til et sjal, men der skulle tælles for meget, så nu bliver det en trøje, mere overskueligt for mig. håber på du er ovenpå igen, tænker på dig:)

    SvarSlet
  2. Øv igen, det er lidt tarveligt...Håber virkeligt at hun overholder aftalen på mandag..;-(

    SvarSlet
  3. Det var da utrolig dårlig stil af den sagsbehandler - og jeg synes bestem, det er ok at tude, så har hun forhåbentlig en fornemmelse af, hvor meget hendes prioriteringer betyder for den enkelte klient!!
    Håber det lykkes med mandag..

    SvarSlet
  4. Kære henriette! Synes det var helt rigtigt (og godt gået) at du gav udtryk for, hvad hendes udmelding gjorde ved dig. Som det lyder, tror jeg helt sikkert, at du kan tage den med ro, og får den hjælp du skal bruge på mandag. Tro på dét, så du kan slappe af og nyde den kommende weekend. Andet kan du alligevel ikke gøre ved det, før du skal tale med hende igen. Sender dig positive tanker og en klippefast tro på at det nok skal ende rigtig godt:-)) Mange hilsner fra en trofast læser

    SvarSlet
  5. Godaften Henriette
    Fordyb dig i de positive ting, som omgiver dig. De vil med garanti være der mandag også og følge dig hos "kassedamen" som jo også bare er et menneske...
    Lækre ting du får fra hånden; mine pinde gløder også for tiden.
    God torsdag Aften / RikkeBo

    SvarSlet
  6. Jeg syntes dit lysegrønne sjal, det hvor man kan se du fotograferer er flot.
    Fortsat god weekend. Ilse

    SvarSlet