14 juni 2011

I dag er en særlig dag

 

 

 

 

Det er en dag, hvor både borgmester og kongehus viser opmærksomhed på hver deres måde. En dag hvor man har oplevet noget, flere og flere kan skrive under på, men dog alligevel ikke mange når.

 

Det er en festdag, men også en dag hvor man helst ser at ro respekteres.

 

Det gør jeg bestemt, så derfor vil jeg her hylde min morfar. En telefonopringning og så denne smukke rose bliver min hilsen til ham. Morfar fyler nemlig  

 

100  år i dag..

 

Tænk sig…

 

At have levet i hele hundrede år!  At have oplevet en tid uden telefoner, computere, biler allevegne, tv, fly på himlen og hvor der rent faktisk var mindre bebygget i byerne?  Hårdt har han levet. Arbejdsomt og ansvarsbevidst, med fire børn og ikke mange penge. Med en for den tid stædig overbevisning om, at motion må der til. Helt op til han nåede halvfjerdserne løb han Eremitageløb, og i dag hvor han ikke rigtigt går så godt mere, CYKLER han hver dag ned til mormors gravsted og hilser på.

 

Min morfar er noget særligt.

 

Tillykke med fødselsdagen morfar. Store knus sender jeg dig, og også ønsket om fortsat gode dage og lyst til livet. For det må man da have, når man som enkemand og eneste tilbage af sin egen generations venner og søskende, stadigt hænger på :-)))

 

11 kommentarer:

  1. Tillykke med din morfar!

    SvarSlet
  2. Hip hip hurraaaa for din morfar. Tænk, med rette at kunne sige "arghh, det da huuuundrede år siden det skete" :-D

    Ha' en dejlig dag, min søde :-)

    SvarSlet
  3. Hej Henriette, hjertelig tillykke med din morfars fødselsdag flot at fylde 100 år..Håber han får en dejlig dag..;-D

    SvarSlet
  4. Tillykke til din morfar. Det er lidt vildt når nogen runder og kan tælle tre cifre i antallet af år :)

    SvarSlet
  5. Det er da helt klart en særlig dag...at kunne fylde 100 år ;)
    Stort,stor tillykke til og med ham.

    knus og kram herfra

    SvarSlet
  6. Øj, sikke en storslået dag, tillykke med ham! og ps. siger du til, hvis han har den forjættede opskrift? ;o)

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med din morfar. Ja det er da en helt særlig dag.

    SvarSlet
  8. Ja 100 års fødselsdag er en meget særlig og speciel fødselsdag. Tillykke til dig med din morfar og til ham med det flotte runde tal. :-)

    SvarSlet
  9. Wau, det er ikke mange forundt at runde 100 år - jeg håber at han får en dejlig dag og stadig kan nyde at fylde år - tillykke med ham!

    SvarSlet
  10. Tillykke med din morfar... sikke en dag, tænk at kunne blive så gammel og være rimelig frisk...

    SvarSlet
  11. Kære ALLE.

    Ja 100 år er ikke sådan at kimse af :) Tusinde tak for jeres lykønskninger til ham, det glæder mig.

    Rigtig god dag og mange knus
    Henriettet :)

    SvarSlet