24 august 2011

Cupcake laver ballade, og Lakridsen går i skammekrogen

 

Min lille ballademager er tilbage for fuld udblæsning..

 

Faktisk har han siden i går været ude på numre K O N S T A N T.  Både han og lakridsen har styrtet rundt i ring på pladsen foran buret og hoppet rundt som kaniner, med små indlagte pauser af gumlen på hø og lidt halvhjertet soveri.

 

Så her til morgen er begge kræ væk!  Borte simpelthen. Jeg kalder og kigger rundt, men ikke en lyd kommer der fra dem. Du gode gud tænker jeg, de er sgu døde begge to, men hvor ligger ligene så henne??  Klik klik lyder det, og lige så forsigtigt kan man se en Lakrids med bøjet hoved liste frem bagom stolen. På gulvet. Jeg kan sådan set godt se for mig, hvordan han er havnet der, og i eftermiddag må jeg dække bedre af, men jeg har aldrig tidligere oplevet at de er hoppet ned fra denne højde.

Nå, men med Lakridsen lokaliseret er det så Cupcake jeg mangler. Jeg siger jer.. jeg ledte meget meget længe. Det er utroligt så stille han kan være når det stikker ham. Bare synd hans mor kan genkende lyden af et marsvin, der forsigtigt gnaver i forbudte genstande hehe.  Helt omme i hjørnet på den forkerte side af buret, gemt væk imellem væg og den grå burkasse, sidder han nok så fornøjet og har opdaget den plade jeg har sat op af væggen for at beskytte den lidt mod grissebasser og snask. Jeg rykker buret lidt, og ud spæner en Cupcake med fuld fart bagom, og ad bagvejen op på kurven der står ved åbningen. Så lægger han sig til rette, gaber højt og lægger sig til at sove.

Jeg siger jer.. jeg har fået min sag for med ham. Jeg kan se det på ham. Han har det der blik  der viser mig, at NU vanker der halløj på badehotellet. De får deres salat som altid og med lidt taktik får jeg hentet Lakridsen op fra gulvet. I modsætning til brormand, dejser han med det samme omkuld og snorksover. Det er hårdt at gå på opdagelse.

 

Jeg har allerede måttet hente Cupcake frem fra den forkerte side endnu engang, og når jeg kommer hjem fra butikken, må jeg hitte på noget der kan forhindre ham i at rykke hele huset så meget igen. Han skal sgu blive på den rette side så jeg kan holde øje med ham.

Cupcake igen på vej til at smutte bagom. Her har jeg opdaget ham, og nok så uskyldigt vender han om og la la la.. jeg sku bare lige kigge lidt ik mor. ALTSÅ!

 

Ind i buret og gnaske hø.  “ La la jeg er da sød ikke? “..  hm hm hmm

 

Jeg lader lige som om jeg har travlt med noget andet..

 

Ud igen og op på kurven . “ Ihh altså. Jeg kigger jo bare lidt ud ik”..

 

Dum di dum.. den er nu altså så interessant den gamle hue du har hængt op til os. La la la… Jeg kiiggger bare lige lidt. La la la..

 

Og her har vi så bandittens bagdel på vej ind i hjørnet igen. “  he he.. hun er nu ik så kvik hende damen, for jeg har nemlig gemt mig og hun kan ikke seee miiigggg..

 

Ups! Der fik hun mig alligevel.  Nå jeg tror jeg vil sove nu. Det er hårdt det her.

 

Men jeg holder nu lige lidt øje med hende. Det opdager hun ikke her fra mit gemmested..

 

Og alt imens fætter fis har haft travlt, har Ladrids gemt sig godt i sin egen skammekrog. Han har fået nok for nu.

 

Jeg trænger til en kop kaffe gør jeg. Der er løjer i vente, det er jeg helt klar over nu. ;-))) Kan jeg mon overhovedet gå på arbejde???  Eller må jeg have babysitter på???

7 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at du har fået dine ballademagere igen. Skønne billeder og godt de sætter lidt gang i menageriet.
    Får du brug for babysitter har jeg 5 damer i Udgaard, der ville elske at få herrebesøg ;)
    Klem

    SvarSlet
  2. *fnis* Ja det tror jeg bestemt de ville elske. Meeeen jeg har ikke plads til babyer desværre hihi. Øv du bor alt for langt væk kære Mette. Ku ellers være sjovt at lade mine basser besøge dine damer .-))))Klem tilbage

    SvarSlet
  3. Hahaha - hvor lyder det bare herligt! :D

    Du kan jo evt. sætte nogle plexiglaskanter på bordet, så de ikke kan hoppe over.

    Damebesøg skal man passe på med - hvis først to hanner har prøvet at gå med damer, er der risiko for, at de ikke kan gå sammen længere uden at komme op at slås. Har jeg hørt :)

    SvarSlet
  4. Åh hvor er det en skøn billedserie du har fået der af de søde marsvin eller ballademagere som du selv kalder dem. Jeg skal have fundet på noget med min han er begyndt at gnave af hans træbur, så idag har jeg været ude i skoven og finde nogle bøgegrene til ham. Så nu håber jeg at han gnaver i dem i stedet for.

    SvarSlet
  5. De er nu altså søde sådan som du portrættere dem... :o)
    Og jeg kan jo se i de foregående indlæg at du er godt på vej til at skabe dig et super hyggeligt hjem... :o)
    Knuss og kram... :o)

    SvarSlet
  6. Hi..hi..Hvor er det godt du har fået bøllerne hjem igen.
    Sikke de kan fornøje :-)

    SvarSlet
  7. Haha...sjov billedserie :o)

    Forresten....nåede lupinfrøene nogensinde frem til dig?

    SvarSlet