31 august 2011

Jeg er optaget..

.. af at pakke ud stadigt væk. Jeg slæber op fra kælderen, og dag for dag finder flere ting deres plads. Det meste måske kun for en stund, for ofte opdager jeg pludseligt at det virker og fungerer bedre et andet sted. Så bliver der aset og maset endnu engang. Det første sted, hvor der nu ser pænt og ryddeligt ud er i min ene vindueskarm i stuen. Dog har der også der været flyttet lidt rundt og lagt til og trukket fra, men nu er jeg tilfreds med den lille plet i lejligheden.


  


   
Jeg syntes at garnet var lige det der manglede og så jeg er jeg vild med kokos knapperne, så de ligger nu også og pynter.

Iaftes tog jeg så fat på lidt mere nørderi, og der røg blandt andet de to topstykker på reolerne med garn. Jeg syntes rent optisk at de var liiige høje nok, og de to nederste hylder var alligevel tomme. Så nu er garnet flyttet lidt rundt, det ligger mere pænt OG jeg har fået samlet det hele sammen, fra div kurve og poser og tasker. Jeg har også fået styr på alle strikkebøgerne og mine andre strikke-Uundværligheder. Faktisk er det eneste jeg mangler fra strikkeland, at få orden på mine rundpinde. Der er både Addi med faste wirer, og Knit Pro med løse, og det hele er efterhånden endt i een stor kluddermor lignende bunke. DET går jo ikke. NEJ.


Nu ligger alt bomuldsgarnet så fint sorteret i farver, nederst til venstre. Lige derover ligger Arwettaen jeg har samlet fra både Nørkleriet, div shops på nettet OG fra østerbro. Jeg har jo lovet at hækle endnu et Granny til min flyttemand Jesper, så der venter en mørkere udgave lige om hjørnet i TO DO kurven. På de nederste hylder til højre har jeg mit igangværende bølgetæppe, en masse forskellige strikkeprøver, og en balje med garnrester. Så følger ellers garnet i farveorden, og øverst står Pernilles indflyttergave så fantastisk og pryder til venstre. Den er ( selvfølgelig ) fyldt med garn :)
  
Strikke prøver her, og i kurven ligger alle de bælter jeg har samlet siden november. Det er faktisk en hel del skulle jeg hilse og sige.
  
Garn er så dekorativt syntes jeg :)

Knapt så pynteligt er denne her kurv!  Den står nu for tur for det her holder ikke.

 
Det grå garn passes på af den grå rotte, og det naturfarvede passer på den lille knop med knapper på, jeg har liggende til lige det rigtige sted at sætte den på.


I umiddelbar nærhed af min siddeplads har jeg nu samlet de igangværende projekter. De ligger i en kurv med god plads. Der er den grå trøje, jeg endnu mangler at få klippet op. Kan ikke bestemme mig for hæftemetoden nemlig. Så ligger der den råhvide sag, jeg ikke helt hvad ender med, da jeg bare strikker derudaf og først beslutter undervejs, hvad næste skridt skal være. Der LÅ den lilla stribede trøje, som her til aften endeligt fik hæftet de sidste mange tråde. GAAAAB det trækker tænder ud. Nu er den klar til at tage på heldigvis. Så ligger der et lilla armbånd der er næsten færdigt. Der ligger de første firkanter til det næste granny jeg omtalte længere oppe, OG der ligger begyndelsen til et gråt sjal, af lammeuld jeg helt havde glemt jeg havde på lager. Også det bliver strikket efter gehør og humør :) Ligger der mon mere??? Nå ja. Der ligger en tanke som jeg håber bliver til noget. Jeg pønser på et kraftigt hæklet stolesæde til en gammel stol, der er helt sædeløs af slid.

Det er sent og jeg må se om jeg kan få sovet lidt. Har nemlig lidt svært ved at falde ned, og kommer hele tiden til liiiige at skulle rykke noget, pakke noget ud, sætte noget på plads osv osv. Det eneste jeg egentlig kan sidde stille med andet end strik, er når jeg pinner. Uhh der er mange ting på mine opslagstavler nu, og DET er skønt og afslappende. Og så får jeg sittet lidt imens.

12 kommentarer:

  1. Hvor ser der fint og hyggeligt ud :-)

    SvarSlet
  2. Godmorgen Henriette
    I love it all...
    God Onsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  3. Du får det bare så fint og hyggeligt - gid jeg havde dine evner ;O)

    SvarSlet
  4. Som altid god læsning! Er selv strikkenørd og havde samme problem som dig m.h.t. Knit Pro. Har lavet mit eget etui. Har lagt billeder på FB, til evt. inspiration. God Dag! (-:

    SvarSlet
  5. Altså med alle de lækre garnbilleder, får man da lige lyst til at sidde midt i det hele med strikketøjet og bare nyde.

    SvarSlet
  6. Hvor har du fået fat i det lys?

    SvarSlet
  7. God eftermiddag Rikkebo. :-) tak du og i lige måde.

    SvarSlet
  8. Kære Kirsten, tusind tak skal du have. Evner for at hygge?? Det er jeg ret sikker på at du også har :)

    Kh Henriette

    SvarSlet
  9. Hej Vibeke. Jeg har tjekket dit etui ud og det ser søreme tjekket ud :-) Lyset har jeg ikke selv købt endnu, jeg fandt det på Pinterest. Jeg vil dog gerne HAVE sådan et ( eller 5 ), og jeg kan se det kommer herfra:

    http://www.anthropologie.eu/en/europe/page/home/

    Jeg har ikke fundet ud af prisen endnu... vistnok en udemærket ting, med tanke på at jeg IKKE bør handle mere lige nu.

    Kh Henriette :)

    SvarSlet
  10. Hej Fru Westerskov. Jamen du skal da være så velkommen :-)) Ku være hyggeligt at hilse på dig, så har du lyst, så er der masser af strikkerum her :)

    God dag
    Henriette

    SvarSlet
  11. Når jeg læser dit indlæg, føles det virkelig som, at du er ved at finde tilbage til dit gamle jeg igen. Kan kun forestille mig, hvor dejligt det må være endelig at have sit eget igen. Så tillykke med det :)

    SvarSlet