19 september 2011

Noget helt vildt…

 

… men måske også til gavn for mig.

 

Jeg har lige gjort alvor af en ting, vi talte om sidst vi var sammen, pigerne og jeg.  Måder hvorpå jeg kan økonomisere mine kræfter, så dem jeg har kan gå til at gøre mit liv bedre, og give mig mest mulig livskvalitet. Der er mange måder og metoder. Mange tiltag og fravalg jeg kan foretage, og eet af dem jeg nu vil afprøve er helt essentielt.

 

026e8dd5159d3ebb3843bb09bd61af49

 

Jeg har netop afgivet en ordre på dagligvarer i SuperBest. Mange varer er af den tunge slags, og nogle af dem er ting jeg aldrig ellers orker at købe. Feks vandmelon og danskvand i 2 liters flasker ( den billige men udemærkede af slagsen ). Derudover er der mælk, hø og savsmuld, foder til dyrene, dåsevarer, frostvarer og så gode tilbud i denne uge. Jeg har holdt mig inden for budgettet OG det der fik mig til at springe i, var det faktum, at jeg allerede får varene leveret helt til døren i morgen tirsdag, og fragten koster sølle 26 kroner.

 

Jeg tror faktisk det er et rigtigt godt tiltag i min hverdag. Jeg hader at handle ind, og bliver ofte forvirret når jeg skal tage stilling til indkøb i butikken. De små ekstra ting, kan jeg bedre overskue OG så fristes jeg ikke af alt det, der alt for ofte ryger med i kurven, og som jeg IKKE skulle have haft med hjem. Det give en besparelse alene på impulskøbkontoen. 

 

Det ligger også ligefor, at jeg så på denne måde kan kombinere det med den madplan jeg gerne vil have til at køre, og fungere fra i næste mdr. Det skal blive interessant at se om det holder i længden.

 

Jeg vil nu glæde mig til at modtage mine varer i morgen efter kl 16  :-))

9 kommentarer:

  1. Good for you!
    Håber det kan give dig det lidt ekstra, som du behøver ♥

    Jeg vidste slet ikke der fandtes forretninger i dagens Danmark, der bragte ud.
    Men hvor er det en rigtig god idé.
    Så længe de ikke 'udnytter' at det måske hovedsaligt er syge, gamle og svage der benytter sig af tilbuddet.
    For jeg har desværre ikke meget fidus til den slags fiduser.
    Hvis det er det det er.
    Håber at få gode anmeldelser fra dig ☻
    For når jeg tænker på, hvor mange gange jeg har måtte slæbe mig afsted i alle mulige trælse tilstande, så som nødløsning, er det rart at vide, at muligheden er der.
    Var lige for sjov inde og tjekke priser og vilkår etc,- og jeg synes godt nok de er lidt dyre!
    Noget der ligner mindst 2-5 kr mere pr vare :(
    Og min fragt er 49,- og 16 kr ekstra for frostvare. . .
    Men håber ihvertfald det hele lever op til dine forventninger! ☻

    Kram og tanker til jer alle tre.

    SvarSlet
  2. Glæd dig bare Henriette - jeg køber ofte ind på Super Best Online - og jeg har kun været tilfreds.
    Måske er de dyrere end hvis man selv støver rundt efter tilbud, men hvis det tager på ens energi og - for os her i huset - betyder at vi køber fast-food når vi handler ind + impulskøbene som du selv nævner - tror jeg nok pengene tjenes ind. Vi kan jo stadig handle ind når vi har overskud, men det er nu rart at få basisvarer - tunge varer m.m. leveret til døren.

    Klem herfra.

    SvarSlet
  3. Se mit første Super Best indkøb her.

    http://strikmadogandetgodt.blogspot.com/2010/08/super-superbest.html

    SvarSlet
  4. Rigtig god idé til at holde på det mentale overskud. Dan Jon var et år på uddannelse i København, købte jeg måltidskasser hos Aarstiderne, brødkasse, grønt og frugt og skulle så kun handle ganske få ting, som kunne klares én dag om ugen.

    Jeg har det bedst med at handle det samme sted hver gang, da jeg ellers kan blive forvirret og stresset og vi har et sted, hvor der er god plads og hvor de ikke hele tiden laver om. Det er dejligt.

    SvarSlet
  5. Jeg har også brugt SuperBest Online og været godt tilfreds med det. De har et discountsortiment, der ikke er dyrere end konkurrenternes, og der er også "ugens tilbud" på forskellige ting. Nummer ét er selvfølgelig selv at kunne rende/slæbe, men når det af den ene eller anden grund ikke lader sig gøre, er SB et fint alternativ.

    De 49,- i udbringning synes jeg er OK. Hvis jeg til sammenligning skal med bybussen, koster det mig 20,- hver vej - og jeg skal selv slæbe.

    SvarSlet
  6. Hej Frk. Zgrubler.

    Jeg kan kun anbefale og give gode anmeldelser ;) Varene blev leveret på minutten dut kl 16 næste dag. Alt pakket fint i kasser og lige foran min hoveddør på 2. sal. Hold da op hvor jeg nød det.

    Mange knus
    Henriette

    SvarSlet
  7. Hej Marianne. Jeg er dødtilfreds og det jeg sparer i benzin og manglende impulskøb, opvejer fint de ekstra kroner nogle af varene koster :-) Det er ren win win for mig hihi.

    Knus
    Henriette

    SvarSlet
  8. Netop Mette, de vante steder er mest overskueligt i længden, men dette her er bestemt et kommende alternativ til de tunge indkøb og på de dage hvor jeg bare ikke kan .-)) Det er vildt dejligt at vide.

    Mange knus
    Henriette

    SvarSlet
  9. Hej Fr. Møller :-)

    Lige præcis og da jeg også er en håbløs impulskøber, ja så er der faktisk også en del sparet der. Jeg er begejstret og syntes det er en rigtig god måde at spare energien på.

    Rigtig god aften
    Henriette :)

    SvarSlet