26 oktober 2011

Der må lys til

 

 

 

Tiden er kommet hvor jeg kan tænde levende lys, også når jeg står op. Det er meget meget mørkt om morgenen nu. Og koldt også. Så om ikke andet, er der nu god brug for nogle af alle de varme trøjer jeg har strikket mig igennem, i løbet af sommeren. Det er skønt at være klar til vinteren på den front

Lyslampen er også tændt, og det lys den giver får hele stuen til at virke sådan lidt kælderpåhospitalet agtigt, men heldigvis er det kun en time den er tændt. Det er nu engang meget hyggeligere med de levende lys syntes jeg. Desværre er den tvingende nødvendig for mig, for jeg kan efter de mange uger hjemme, mærke hvordan jeg inderst inde helst bare vil blive her. Bare blive i mit hjem og ha det rart og sove en masse. Det er forfra og om igen med den indre kamp for, at tvinge mig selv op og ud. Sådan gider jeg ikke det skal være, så jeg kæmper videre og tager det iøvrigt roligt, for ikke at overdrive mine kræfter efter de mange dage på langs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar