22 oktober 2011

Når lyset bryder frem..

 

 

Ja jeg faldt tilfældigt over DR1 her og nu, og der hylder de den danske sangskriver. Jeg bliver både nostalgisk og får tårer i mine øjne, for er der noget der bringer minder frem, er det den danske sang fra mine barne og ungdomsår. Hvor er det også dejligt at høre de smukke sange fortolket på ny, af nutidens stjerneskud. Rasmus Nøhr, Tina Dickow og lige nu Dissings søn, som jeg slet ikke anede også er gået sangvejen. Han fortolker Sebastians Romeo så fint, og jeg kan sidde her og synge med endnu. Selvom det er længe siden, sidder teksten søreme stadigt godt fast :-)

 

Her er lige et par eksempler på den danske sang fra min ungdom:

 

 

 

 

 

Jaja, jeg går vist lidt over gevind, men jeg elskede faktisk Sebastian og hans musik, og det gør jeg sgu stadigt væk ;)

 

 

Og vi kommer altså heller uden om ham her, når nu vi taler om danske troubadurer:

 

 

 

 

Og så må jeg vist hellere slutte her. Med denne smukke og desværre afdøde sangerinde. Et stort talent forsvandt, men denne her har hun givet os, og den er sgu herlig.. Dejlig lørdag aften til jer alle

 

 

( PS:  jeg vil ikke stå til regnskab for hele tekstens politiske budskaber hehe )

 

 

 

PS:  mon nogen kan huske denne her hihi:

Ja jeg ryger lige tilbage til folkeskolen, det gør jeg altså :))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar