25 december 2011

Julefreden sænker sig …

 

 

 

 

 

…. NOJ hvor jeg trænger.

 

Alt mit juleri til trods, har jeg i dagene op til juleaften haft det sådan, at jeg bare glædede mig til det hele var overstået. Ved ikke om nogen kan nikke genkendende til det, men åhh hvor jeg har set frem til bare at kunne lade alt være, og nyde at lave ingenting. Det begynder jeg så på i dette minut.

 

Når det først har kunnet lade sig gøre her 1.juledag ved halv tretiden, er det fordi min lille lakrids har været syg i nat. Det skal jeg nok fortælle mere om senere, for nu kan jeg bare lige sige at han har fået en medicinkur, og så håber jeg at alt går i orden igen. Lille Phister har også fået en tur, for at forhindre at smitten breder sig.

 

 

 

Vores juleaften var dejlig. Heldigvis er vi alle ret så afslappede omkring stil og perfektion, for var vi ikke det ville vores juleaften nok blive beskrevet, som kikset i stedet for hihi.

 

*****************************************************

 

Høj hyggefaktor.    TJEK’

Smeltet grisefedt i meget varm ovn, men totalt røgtåge i hele hytten.   TJEK’

Perfekt ris a’ la mande.   TJEK’

Glemt pakkeleg.  TJEK’

Tændte lys på træet.   TJEK’

Gaver til Rasmus der ikke kan bruges.  TJEK’   ( første gang jeg oplever at gaver skal byttes, så pyt med det )

GLAD Josefine.  TJEK’

De brunede kartofler knap så brune.   TJEK’

Den forsvundne juledug fundet OG på bordet.  TJEK’

Træt Henriette og glade børn.  TJEK’

 

********************************************

 

Alt i alt var det en aften, som ikke kunnet have været bedre. Jeg har været sammen med mine nærmeste og det betød alt for mig, selvom jeg nok har været liiige lovligt ambitiøs omkring det, at jeg selv ville holde juleaften. Efter i går må jeg se i øjnene, at jeg simpelthen ikke har kræfter til det desværre. Var det ikke for min mor, var det nok gået helt galt, for jeg var så træt at jeg ved middagstid måtte give efter, og lægge mig med kvalme og utilpashed. Nok også derfor jeg lige kiksede med flæskestegen. Mor havde and med, og den var god og velsmagende. Længe leve min mor :)

 

 

 

NU er der så dømt julefred på jord, og ris’ almande til alle måltiderne i de næste dage hehe. Polarekspressen er på tv,  Rasmus er i sofaen,  og jeg selv ligger for anker i min seng ( som jo er i samme rum ). Omgivet af tv, hækletøj, julegaver, levende lys og computeren.   Her ser ud som i går efter juleorkanen ramte, og det bliver der ved med indtil jeg igen orker at rejse mig. Ingen skal alligevel se det og jeg vil tro her ser ud, som de fleste steder dagen efter juleaften. Så pyt med det :)

 

Forresten… Herligt at så mange gerne vil strikke mit sjal, og jeg skal som lovet nok få sendt opskriften afsted til jer i løbet af de næste dage.  Hvilken glæde at I blev glade for min julegave :))

1 kommentar:

  1. Du er da bare jule-herlig *S*
    Nyd din jule-dagen-efter-aften i FULDE DRAG og SLAP AF - lis'som alle vi andre GAAAAAABBBBB ...
    min høkasse kalder os' *S'
    Kramz og julenat, før arbejdet med det smukke sjal venter *S*
    Gitte E
    genersen@webspeed.dk

    God bedring med de 4-benede - kan det tænkes, de har sniffet lidt for meget juledufte? *S*

    SvarSlet