27 september 2012

En lille aftale kan hurtigt ende med en laaaang gåtur når man ikke er tavs som graven

 

 

 

 

 

“Godmorgen, hvordan går det ?   Jeg skal til Anika i dag og jeg har bare ikke lyst..”    

“ Godmorgen. Hvornår skal du det da? “

“ her kvart over tolv.”

“Vær parat om 15 min, så går vi derned” ……

 

 

 

 

Og sådan gik det til, at jeg idag blev overrumplet, og endte med at frem og tilbage mellem min dejlige varme lejlighed og Damhussøen. For mig er det en tur på ca en time den ene vej, og noget der ligner det dobbelte den anden. Nu sidder jeg med ømme fødder ( min garderobe rummer ikke sko til langvandring har jeg indset), ondt i brokkemusklerne, svære skader på negativitetsbarometeret, MEN også med masser af grin på samvittigheden, skønne timer i dejligt selskab, billeder fra turen af min ynglingsrute her i Brønshøj, skinnende negle og godt humør. I virkeligheden ikke nogen ringe handel. Og så må der sendes støttetanker til den mere end tålmodige mand, som uden at kny ( til forskel fra mig..) traver med. Det er sgu imponerende at han gider, men omvendt har jeg vistnok lovet at acceptere en aftale om, at fristen for nonstop klynk og piv udløber 1. november. Gisp!

 

 

 

IMG_1293

Rødt

 

IMG_1294

Gult

 

IMG_1297

og æbler af flere sorter

 

IMG_1305

En enlig sol i en have med gråvejr

 

 

 

 

Og se så her. Jeg leger med mit kameras funktioner for tiden. I dag opdagede jeg en, som kan tage tre billeder i rap med tre forskellige lysformer. I en busk sad spurve og jeg trykkede af, men se lige hvor sjovt det ser ud. Bemærk den lille nysgerrige fis på midterste billede..

IMG_1307

Tre spurve

 

IMG_1308

Tre spurve OG en lille ekstra der titter frem

 

IMG_1309

Tre spurve igen.

 

 

Billederne bliver jo taget med sekunders mellemrum, så jeg syntes det er vildt morsomt at den lille fyr lige når at kigge op og så forsvinde igen. Men måske det bare er mig, jeg elsker fugle og syntes de er så pudsige med deres hurtige bevægelser hihi.

8 kommentarer:

  1. Godt der er én der hiver dig ud, for det har du altså godt af søde Henriette. Næste gang jeg er i KBH og har tid, kan vi jo gå en tur sammen. :-) Pg et nej accepteres ikke. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Catarina. Ihhh gider du det? Det vil jeg da super gerne. Her er jo den smukke mose lige ved siden af mig, som vi kunne gå rundt om. Du skal være så velkommen og nej.. jeg tør helt klart ikke sige nej hihi.

      Knus og god dag :)

      Slet
  2. Dejlige billeder.

    Hilsen Hanne.

    SvarSlet
  3. Hvor fint med din egen private "kommandør" :)

    Og ja: Herlige fuglebilleder! Jeg elsker også fugle. Havde selv undulater (otte, da der var flest) i mange år, og de var aldrig kedelige at kigge på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg begynder lidt at føle mig som en af B.S's projekter haha :))

      Oj oj, otte styks må have været muntert og lettere støjende hva :) Men jeg er sikker på at de også har været mega sjove. Undulater er nemlig også ret så festlige.

      Slet
  4. Fantastisk heldig er du med sådan en frisk kæreste, der bare hiver dig med ud i livet. Ville ønske min mand havde samme entusiasme, for jeg kunne godt trænge til et spark i røven....af og til :-) Ja, er det ikke herligt at fotografere? Jeg elsker det også :-) Knus til dig fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Helle.

      Ja jeg er også glad for at han gider, mit brok er både lettere overdrevet for underholdninges skyld, men også kun fordi jeg hader motion. Ikke fordi han er streng ved mig hihi :)))

      Knus og rigtig god dag

      Slet