23 november 2012

Blogger kan altså godt tænde mig noget så grundigt af..

 

 

 

 

 

julen 2010-1

 

 

Nu sidder jeg så her og vil lave den årlige julepyntning af mit bloghjem.  Jeg elsker at lave om efter årstid og/eller højtider, men det irriterer mig   g r æ n s e l ø s t,  at jeg er låst fast til de ret så begrænsede valgmuligheder, der er for baggrunde. Jeg er desværre ikke kvik nok til at kunne rode på egen hånd med html’ler og hvad har vi, men der er lavet en mulighed for at uploade sit eget billede..

 

 

Og her er det så at filmen knækker fuldstændigt for mig.

 

 

Kravet til størrelsen er nemlig helt umulig for mig at ramme. Jeg har, siden blogger lavede den nye brugerflade, forsøgt og forsøgt på alle mulige måder, at få det til at virke. Jeg har resized til den store guldmedalje, har gjort alt hvad jeg kunne, men lortet ( undskyld…) virker bare ikke.  Jeg kan blive noget så edderspændt, og min tålmodighed bliver spændt til bristepunket. Jeg bander og svovler og ender med at kyle bloggen hen i et virtuelt hjørne, og går videre til andre og mere fornøjelige ( lette ) opgaver. Pinner som en sindssyg fordi jeg bare syntes det er så fedt, men inden længe er jeg tilbage igen fordi jeg ikke kan acceptere min egen begrænsning. Og så nærmer sig jo også d. 1 december ik.

 

 

Nu spørger jeg så:

 

 

Nogen der kan hjælpe??? Nogen der med succes har uploaded noget som helst? Nogen der kender lige DET trick, som kan få et eget billede til at være baggrund??? 

 

 

 

 

Jeg nægter at genbruge, men kan da sagtens finde på et alternativ, som kan understøtte mit humør og min smag denne jul, meeen det andet ville bare lige være prikken over i’et syns jeg.

4 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.. eller om det bliver for teknisk.

    Så vidt jeg kan se, er dit nuværende billede 908 pixels bredt og 138 pixels bredt. Det ser ud som en fin størrelse.
    Der findes flere forskellige billedebehandlingsprogrammer på nettet. Jeg kan bedst lide pixlr.com. Det kan du lave et billede i den præcise størrelse, som du så kan uploade.

    God fornøjelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Billedet var bare et eksempel MEN.. tak nu har jeg lidt at prøve mig frem med :))

      Super og knuuuus

      Slet
    2. Jeg overvejede slet ikke du havde et billede i indlægget. Jeg målte på det billede du har i toppen af bloggen lige nu. Det synes jeg nemlig ser ud til, at fylde rammen fint ud :)

      Slet
    3. Hihi, der kan man bare se :)) Nu har jeg fjernet det helt, for jeg vil jo ha noget der er passende til højtiden. Om det ender med eller uden billede må tiden vise, har bøvlet hele dage og slet ikke fået skrevet ansøgningen endnu, OG jeg er bare sååå træt.

      God aften og knuuuus

      Slet