22 november 2012

Fister og jeg

 

 

 

 

IMG_2051

Fister og jeg, vi følges ad. Dagene som kan være enten langsomme og stille, eller mere “uptempo” (HA!) med både støvsugning og rengøring, eller.. når det bliver ekstra vildt, med besøg af speedsnakkende damer, går med min lille følgesvend og makker i hælene. Om det er ham som er noget særligt, eller om kaniner er sådan generelt ved jeg ikke, men min kanin gør som jeg, når jeg gør det. Det er meget bevægende at opleve, hvordan han nysgerrigt er med i mine gerninger, og at han sover dage væk når jeg gør det. Jeg mener.. han ku jo ligeså godt være ved at gå til at kedsomhed på sådanne ikkedage, hærge vildt omkring sig og splitte alt ad for at adsprede sig selv, men det gør han ikke. Han hopper istedet stille omkring. Spiser, sover, gnaver i grene på altanen, gumler hø eller grønt, og så ellers slumrer han i nærheden af mig. Er jeg i min seng, ligger han enten under den eller ved siden af mig. Ligger jeg på sofaen er han enten på en stol under spisebordet, eller også ligger han og våger over mig på sin måtte ved døren ind til stuen. Engang i mellem smider han sit legeme på “sit” værelse, men det er sjældent.

IMG_1668

IMG_1690

 

 

 

IMG_2038

I dag har jeg været med ham ude på altanen. Han er jo allerede kongen derude, og jeg kan snildt lukke ham ud mindst ti gange på en dag, både i lys og i mørke, han er ligeglad. Så trisser han rundt og snuser og leder efter gode sager. I vinterhalvåret er gulvet som det er, og jeg lader alt være uden at gå op i at feje og den slags. Det giver han noget at bestille, og han får lang tid til at gå med at undersøge hver en krog for nye rester af, hvad vinden har bragt med sig siden sidst. Måske er han heldig at et blad er landet, eller også kan han rode i alle skallerne som de små fugle lystigt spreder om sig fra deres frø.

IMG_2060

 

 

 

IMG_2040

Derudover spreder jeg selv lidt af hvert derude. Hø og tørrede mælkebøtter, kogler, gran, stumper af grønt fra køl, et stykke æble, og så den lille legebold med gode sager i. Pyt med rengøring tænker jeg, og sætter mig på min stol med mit kamera. Når jeg er med ham derude er han endnu mere livlig, og skal lige nappe lidt i mine sutsko for at forklare mig, at jeg altså kun er gæst ik.. Det er helt tydeligt at han er mere aktiv når jeg er med, og det er skønt at se.

IMG_2057

 

 

 

 

IMG_2062

Så vi har altså siddet derude i dag. Fister og jeg. Og jeg har tænkt at jeg bare MÅ og SKAL kunne blive her, for netop som jeg har det for tiden er muligheden for luft og lys en kæmpe gave for mig. Ellers kom jeg simpelthen ikke ud på sådanne dage ( eller uger..). På samme måde som jeg ikke ville kunne få handlet uden min lille bil. Når kræfter og energi er helt væk, og min lille ven skal have nye forsyninger af grønt er det bilen som redder os, og jeg kan lade mig transportere hen til nærmeste sted for at proviantere. Som i går feks. Der fik jeg købt ind af grønt til ham og lidt til mig, og nu kan vi klare os igen en tid. Det var ikke sket uden bilen. Eller… så ville jeg have været flere timer om det, og jeg ville bogstaveligt talt have lignet en zombie med slæbende lemmer og stirrende øjne, som langsomt bevæger sig fremad. Det lyder helt vanvittigt, men det er sgu sandt.

 

 

 

Fister og jeg.

 

 

 

Vi kunne være så heldige, hvis altså vi kunne vide med sikkerhed at vi ku blive her.  Så i weekenden forsøger jeg påny at få udfyldt min ansøgning om sanering, så den kan komme afsted.

16 kommentarer:

  1. Med fare for at lyde formanende, vil jeg lige huske dig på, ikke at sende noget afsted uden du har et sæt kopier. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om det hele er elektronisk. Men også her, tag kopier undervejs.
    Hvis jeg udfylder noget vigtig på computeren, tager jeg af og til et scren-print, som jeg tager over i word. Bare for en sikkerhedsskyld.

    Held og lykke med det, godt gået at du er frisk til en ´ny runde´.

    Ha´ det godt.

    Hilsen Hanne.

    SvarSlet
  2. Fister er så bedårende dejlig..forstår godt at du elsker ham højt..:-)
    Det er også godt at have et kæledyr som skal have pleje og mad..så har man nemmere for at komme ud af sengen..fordi man skal.
    Jeg mener bestemt at du kan søge julehjælp til dig og dine børn,du må da være om nogen beretiget til dette.
    Det er dejligt at have en bil men også dyrt med forsikring og vægtafgift?

    Jeg håber virkelig at du kan blive boende i din lejlighed med den skønne altan, både for din og Fisters skyld..:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Julehjælp? Det har jeg slet ikke overvejet, men jeg ved at mine forældre pakker en kasse til mig, så jeg ikke skal tænke på ting til at bage og lave julemiddag af.

      Bilen hjælper de mig også med, men jo den koster selvfølgelig noget. Jeg er ved at skifte forsikringsselskab så det skulle blive billigere for mig. Nu er det heldigvis en lille bil, som ikke koster så meget som en kæmpe skude, og benzinforbruget er ikke overvældende.

      Rigtig god weekend :)
      kh Henriette

      Slet
  3. Sikke nogle dejlige billeder af søde fister...håber at dit projekt bærer frugt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Og ja han er bare super kær :)

      Slet
  4. Hvor er han bare sød. Jeg tror, du er et meget vigtigt medlem af hans kanin-flok!
    Jeg krydser fingre for at du (I) kan blive i lejligheden og håber, at Josefine finder et sted, så det løser sig på bedste måde for jer begge. Der er jo heldigvis et par måneder til april!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har sikkert ret, jeg er jo den eneste han kender :)
      Tak og ja vi arbejder på det.
      Kh Henriette

      Slet
  5. Altså dig og Fister :) skønne billeder og ord. Jeg har aldrig hørt om nogle som havde kanin på den måde.Min datter havde engang men den boede i stalden .

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, Ja vi er et smukt par ik.. :) Jeg ved ikke.. jeg kan bare ikke holde ud at kæledyr skal være lukket inde, hvis de kan være ude. Han er jo ligeså ren som en kat og fra naturens side skabt til at bevæge sig. :)

      Slet
  6. Hej Henriette

    Hvor er han altså sød - ham fister.
    Jeg tænkte på om du har prøvet at kigge på forbrugerrådets gældsrådgivning??. Det er gratis og man kan vist klare en del over telefonen. Ellers ligger der et kontor i kbh et sted. De burde kunne vejlede og hjælpe dig - også med udfyldningen af din ansøgning, så du ikke risikerer at få den tilbage fordi du mangler noget eller har udfyldt den forkert. Og så håber jeg du er helt klar over hvad en gældssanering vil betyde for din økonomi de næste 3-5 år??? Det er vist ikke for tøsedrenge at gå igang med sådan en. Du kan f.eks. jo risikerer at de ikke vil godkende at du har en bil når den ikke er "nødvendig" i forhold til et arbejde.
    Jeg håber sådan for dig at det hele falder på plads for dig. Jeg kan desværre ikke tilbyde josefine et sted at bo, men fister er altid velkommen.
    Hilsen helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle.

      Jeg har faktisk bogmærket deres side, men har ikke fået kigget nærmere på den endnu, det må jeg lige få gjort. Tak for påmindelsen :)

      Jeg er klar over at der er konsekvenser og dem har jeg selvfølgelig tænkt meget over. Jeg har bare ingen anden mulighed og så kan jeg muligvis finde en anden løsning med bilen. Måske min far kan ha den og så er jeg bare bruger af bilen, rent forsikringsteknisk.

      Jeg skal tænke på dig, hvis Fister må flytte, men uhh jeg må jo vide hvordan han så kommer til at bo :) Han er jo ikke vant til at være spærret inde.

      Slet
  7. Hejsa:)
    Hvor er han kær, og nogle super gode bilelder;)
    Du er den vigtigeste i Fisters liv og det er derfor han følger dig(det er også fordi han er en venlig hankanin)
    Det er super dejligt at have sådanne en lille en at dele sit liv med:)
    Held og lykke med det hele:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angel og mange tak fordi du læste med :) En venlig kanin.. hihi, ja det kan der være noget om. Han er skikkelig og rar.

      Rigtig god lørdag
      knus Henriette :))

      Slet
  8. Hvor er det en hyggelig blog :-) Nyer de dejlige af smukke smukke Fister. Kan godt forstå at du nyder ham.

    God decmeber til jer alle herfra
    NGJ

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til og tak for besøget :)

      Mange tak fordi du har lagt en hilsen til mig, og i lige måde til dig

      Slet