23 november 2012

Kære brødrene Price jeg elsker jer, gid I kunne komme og lave mad i mit køkken..

 Ja, sådan er det altså hihi.

Eller elsker og elsker, det er jo en sandhed med modifikationer, MEN jeg er vild med jer så da. Nemlig.


Jeg er jo helt uden lyst til at kokkerere, men uhh jeg elsker god gammeldags dansk mad. Og efter sådan et program som i aftes, vælder barndommens minder frem om alskens lækkerier fra mormor. Jeg husker hendes leverpostejshapser som skulle være i små firkanter, og serveres på det samme lille spækbræt helt op til mine teenageår. Også småkager, julemad, vintermad, og alt muligt andet minder mig om hende. I går ku jeg så også mindes, hvordan vi netop var til fine middage, og hvordan vi skulle sidde ordentligt ved bordet.

 Det eneste billede jeg kunne finde her på computeren er dette. Her sidder mormor til Josefines treårs fødselsdag.


Jeg savner dig mormor :)

*****

De to madnørder Price kan om nogen få mig til at overveje, at slippe strikketøjet for at gå i køkkenet. Jeg får lyst til det hele og mere til, men for nu vil jeg bare nyde at jeg kan klikke mig frem til dem og deres herlige sludder på dr.dk



Fik I ikke set med i aftes så bare klik her:
Kære lille mormor - dr.dk/DR1/Spise med Price:

2 kommentarer:

  1. Åh ja Henriette!
    Æbleflæsk, tarteletter med høns i asparges og æbler som dessert. Mine øjne spiste også med i går aftes.

    Men får jeg lavet det? Næh og så alligevel jo, for Yngstes yndlingsret er tarteletter med kylling (det er lettere at få fat i) i asparges. Æbleflæsken er jeg helt alene om at nyde.

    Nu vil jeg gå ud og lave kærnemælkshorn til brunchen i morgen. Det er da også lidt mormoragtigt. Min mormor lavede dem tit :0)
    kh Kari

    SvarSlet
  2. De er helt skønne, og jeg er også VILD med dem OG mormormad. Jeg husker min mormors køkken også, og hende og hyggen. Elskede at komme op til mormors gryder. Gad også godt have mormor nu, men sådan fungere det jo ikke.

    Heldigvis kan vi lave maden og mindes :-)

    SvarSlet