26 februar 2013

Mht til igårs skriv

 

 

 

 

Årsagen til, at jeg har opsagt uden at være heeelt dækket ind, er at jeg bare IKKE har råd til at blive her ret meget længere. Jeg svinger imellem en stærk tro på at det nok skal gå, og så total usikkerhed. Skal jeg være helt ærlig, så har jeg faktisk ikke engang kræfter eller overskud til endnu en flytning, MEN som tingene endte bliver det en god løsning.  Dybest set har jeg ikke brug for mere spænding eller flere eventyr i mit liv, det kan alle vist både forstå og give mig ret i, men når det er sagt så er jeg vildt glad for at jeg har besluttet at tage konsekvensen af min økonomi.

 

Skulle noget kikse, har jeg et tilbud om midlertidigt ophold indtil jeg kan flytte ind i “mit” hus, og det må jeg tage til mig som noget positivt. Det handler om timing og så det evige problem.. penge. Uanset hvordan jeg vender det, så vil der være minimum een mdr, hvor jeg skal betale to steder. Der hvor jeg skal flytte ind, har lejeren frist til at flytte ud senest 30 april, og jeg selv skal betale husleje indtil 1 juni. Dog skal jeg være ude senest 15 maj.

 

Så er der den lejer som bor i huset nu..

 

Denne lejer bliver opsagt pga manglende betalinger af husleje bla, lejeren kan opsiges med to mdr varsel, men.. den opsigelse gælder jo først fra 1 marts, og derfor får jeg ikke kontrakten tilsendt før efter d. 1. Jeg har dog bedt om at få en underskrift på, at jeg HAR lejeretten til huset fra 1 maj, og den venter jeg så på at få med posten. 

 

Og JA… jeg har taget en chance her. Det har jeg både fordi jeg alligevel SKAL ud herfra uanset, hurtigst muligt, OG fordi jeg faktisk er ret vild med det hus her. Det har været det bedste af de muligheder jeg har kigget på, både økonomisk og kvalitetsmæssigt. Mange af de lejligheder jeg har haft chekket ud, har IKKE altan og jeg kan simpelthen ikke rykke hele mit liv op med rode endnu engang, for at ende med at bo i en trist lille lejlighed uden mulighed for at kunne gå ud og se tingene gro. Så ved jeg at jeg vil gå helt til grunde.

 

Siden januar har en masse tilfældigheder betydet at jeg står her nu. GODE tilfældigheder skal jeg lige huske at understrege, men dog alligevel tilfældigheder. Det har jeg det lidt svært med, for jeg er blevet en kontrolfreak med et overdrevent behov for sikkerhed og konkretitet. ( Er det et ord forresten??) Desuden er tingene sket hurtigt, og det betyder altså nogle praktiske problemer som bare skal løses. Og de bliver løst.  Tju bang tog jeg konsekvensen af min situation og besluttede at flytte. Tjubang var der det her hus, som kaldte på mig, helt tilfældigt og uventet. Sådan kan det gå og jeg føler mig heldig, jeg er bare ikke VANT til at være heldig. Så derfor..

 

.. er jeg lettere forpustet.

 

NU skal jeg ha vejret igen, og huske hvorfor det nu lige er, at jeg gør det her. Jeg skal fortælle mig selv, at det er den forhåbentlig sidste rutsjetur jeg må ud på for, at jeg i sidste ende kan få et godt, trygt, langsomt og dejligt liv.

 

På landet:

IMG_3002

6 kommentarer:

  1. Kære Henriette, jeg forstår dig til fulde, og håber alt går vel, og hvorfor skulle det ikke det, ellers er der noget andet til dig, jeg ville lige sende en mail, hvor du fortæller, at du har misforstået det men "returretten" og få dem til at sætte krydset for dig, der må være en venlig kontormand/kvinde der vil gøre det for dig. Kh Lykke T

    SvarSlet
  2. Krydser fingre for dig.
    Knus.

    SvarSlet
  3. Jeg forstår sandelig godt at du ryster lidt men som du selv siger, der skal jo findes en anden løsning. Jeg synes du gør det rigtige. Alle må tage en chance i ny og næ, du tager en nu. Du har så meget med i bagagen som gør det ekstra svært for dig, det ved jeg og jeg ville ønske du ikke skulle igennem det. Jeg er helt sikker på at 2013 bliver DIT år :)

    SvarSlet
  4. Jeg forstår sandelig godt at du ryster lidt men som du selv siger, der skal jo findes en anden løsning. Jeg synes du gør det rigtige. Alle må tage en chance i ny og næ, du tager en nu. Du har så meget med i bagagen som gør det ekstra svært for dig, det ved jeg og jeg ville ønske du ikke skulle igennem det. Jeg er helt sikker på at 2013 bliver DIT år :)

    SvarSlet
  5. Krydser fingre for alt falder på plads. Kan godt forstå, at det er svært at følge med. Jeg blev såmænd helt overrasket, da jeg - efter nogen fravær - klikkede ind på din side. Men det skal nok blive super.

    Ha´ det godt.

    Hilsen Hanne.

    SvarSlet
  6. Kære Henriette.
    Jeg ønsker bare SÅ meget for dig , at dit projekt lykkes :)
    Du har fortjent al den medvind der findes , det må være DIN tur.

    Knus Muffi :):)

    SvarSlet