28 juni 2013

Minderne har man jo lov at have.. eller, hvordan jeg savner festivaler og sommerkoncerter

 

 

Jeg kommer nok aldrig på Roskilde igen, og jeg måtte afstå fra at tage med Malou til Foo Fighters i parken for et par år siden, ligesom jeg jo heller ikke fik set Depcehe Mode denne gang, MEN..

 

Jeg kan da mindes. Og smile. Og danse for mig selv. Skrue op for lyden og lade som om jeg er lige der midt i mængden.  Knappe mig en øl op og spise en halvkold pølse fra grillpanden. Måske tænde for min lille ildlampe for at have bare et lille bål.

 

Mit anlæg er ikke sat op endnu, eller dvs jeg har jo slet ikke noget anlæg mere, så indtil jeg finder en løsning på det problem, så har jeg youtube til at fornøje med musik. Og festivalminder.

 

Det er sommerferietid nu. Vejret er ikke helt i orden til det, men alligevel. Det er sommertid. Og jeg vil i aften lade, som om jeg er på festival og bare gi den gas helt alene for mig selv her, hvor ingen kan se eller høre mig. Jeg tager sgu på festival gør jeg:

 

Dem her så jeg på festivalen i ‘95

 

 

Roskilde '03 - 4Roskilde '96 - 1Roskilde '99 - 2Roskilde '99 - 3Roskilde

Minder er sgu ok at have :)

2 kommentarer:

  1. Kære Henriette.
    Det kan godt være, at området ikke vrimler med festivaler, med der er givetvis andre fine/fede muligheder for musikoplevelser - nogle af dem endda gratis.
    Vi kan godt lide noget over i det klassiske - kirkekoncerter! Vi har hørt Anne Dorte Michelsen, Jette Torp, Kurt Ravn og flere andre rundt om i omegnens kirker. Gerne i de små kirker, det er store oplevelser at være så tæt på.
    I Kolding (som er tættest på os) er der lørdagsjazz i bymidten.
    Musikoplevelserne er der - find dem.
    Glæder mig til at høre om dem.
    Kh. Ellen

    SvarSlet
  2. Kære Henriette.

    Nu mindes jeg også... :-) Jeg har også haft en masse gode musikoplevelser på Roskilde. Vi har garanteret stået foran Orange Scene på nogle af de samme tidspunkter med nattehimlen over Roskilde som baggrund for den store scene. En helt speciel stemning og følelse at stå der i sommernatten..

    Rigtig god weekend!

    Hilsner fra Tove

    SvarSlet