30 november 2013

Snapshots på kanten af december

Har været ude hele formiddagen, og nu sidder jeg pakket ind i masser af strik og tæpper i min lænestol.                             Tilfreds med min indsats og rørt i hjertet over en lille dreng med store runde øjne og briller, som stod og kiggede på mig over hegnet.. Naboens dreng viser det sig. En miniRasmus som viste stor interesse for mine sysler.                          " må jeg komme ind til dig? " , spurgte han, og gu måtte han da det.                  
Sammen fik vi hængt kugler på min gren, og lyskæder blev sat op. Og ja.. Jeg blev lidt øm over ham, for imellem os, er tonen på den anden side af hegnet noget hårdere i sproget, end jeg er vant til. Han fik småkager og jeg kaffe inden jeg sendte ham retur.         
 Den gamle og heldigvis gemte pels bruges nu som numsevarmer i stolen udenfor.                                                  
 
 
 
 En rigtig god formiddag har det været. 

9 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at se og læse, at du er en hyggefryns ligesom mig... :-) Godt, at drengen har en sød "dame" at komme ind og besøge...

    SvarSlet
  2. Ja, dejligt at drengen kan komme over til dig og hygge - og det ser da også rigtig hyggeligt ud hos dig :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det godt ud Henriette..:-)
    Og en lille hjælper er jo ikke så dumt...
    Jeg har slet ikke fået pyntet udenfor endnu..er ikke i julehumør endnu.
    Men det står klart det hele så må prøve at tage mig sammen i morgen. Det har jo også været meget regnvejr og kraftig blæst her oppe det har jo også holdt mig tilbage.
    Desuden fik vi hjem en kæmpestor container som ikke ligefrem er smuk at se på, men nu skal vi have alt vi har smidt ud fra laden op i den og mere til..;-)
    Jeg er alene i aften da de unge er til julefrokost..nå alene og alene jeg har jo 5 hunde og en kat at hygge mig med..;-)
    Og Barnaby i tv..:-)

    Det er så dejligt at se hvor fantastisk du har klaret al flytning og omvæltningen...det er bare så godt gjort..:-)
    Jeg må jo grine lidt af mig selv om hvor meget jeg går op i hver dag hvordan du har det.
    Håber jo hver dag at det går dig godt.

    Godt det nu er kommet dato på hvornår det med hånden kan laves.

    God lørdag fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Jeg kender INGEN, der kan hygge og indrette, som du kan. Havde du helbred til det, var det helt sikkert det, du skulle. Ser bare så hyggeligt ud. Og hyggeligt med en lille hjælper, men synes ikke omstændighederne lyder så godt igen :-(

    SvarSlet
  5. Ps:
    Den tagplade der ligger løst ser da lidt farlig ud hvis det bliver blæsevejr?
    Bare den ikke falder ned og smadrer noget.

    SvarSlet
  6. Hvor ser der hyggeligt ud hos dig. Skoen idé med rosenkaalene, den tror jeg lige jeg hugger. Ja det danske sprog bliver desvaerre nogle gange meget misbrugt.

    SvarSlet
  7. Jeg glæder mig til at se det hele IRL :)

    SvarSlet
  8. Tænkte nok du snart fik dukkehuset gjort hyggeHenrietteagtig :-)

    SvarSlet
  9. Jeg nåede lige at blive overrasket over at det er kommet til at ligne 'dit' - så meget, allerede.
    Det er ikke underlige, at børn kan tro at man flytter uden sine ting, når det også kan komme lidt bag på en voksen.

    SvarSlet