28 marts 2015

Sidste etape af projekt væk med kæmpetræet

 

 

 

 

IMG_3791

Det har været lidt af et projekt det her. At få gennemført en fældning, og sidenhen at få det skåret op og fjernet. Det er ikke nogen lille opgave, men den har da været mere omfattende end nødvendigt, fordi den som alle andre opgaver her på matriklen, udføres af amatører.

 

Jeg klager bestemt ikke, for jeg er lykkelig over at det endelig er gjort, men ingen tvivl om at med lidt omtanke og vilje til at gå den rette vej, ville tingene have været en smule mere medgørligt. To matrikler henne blev et andet kæmpe træ ved et tilfælde også fjernet samme dag som mit. Forskellen har været fremgangsmåden..

 

I dag er så sidste ( om alt går vel ) etape af projektet.

IMG_3860

IMG_4255[1]

Det har taget et par uger at få skåret træet i mindre stykker. Mest fordi den ene dag tager den anden, men også fordi det kræver sin motorsav at skære igennem stammen. Sådan en har man så ikke lige været i besiddelse af, men nu ligger de her. Alle stumperne. De lå her faktisk også i sidste weekend, men der så vi ikke skyggen af de, som skulle fjerne efter aftale. I dag er de her. Og jeg håber så, at alt går som det skal. Især fordi Majbrit ikke har kunnet lave noget i sin del af haven, men også fordi jeg selv har været mest tilbøjelig til ikke at tage fat på noget i baghaven, før det store arbejde var færdigt. Jeg har ikke helt kunnet overskue alt rodet for at være ærlig. Og nå ja.. så har vejret heller ikke været et fest jo, men nu hvor bunkerne forsvinder, bliver det ligesom mere overskueligt, at tage lidt fat derude igen. Jeg håber bare, at de i sidste ende husker de sidste to ting de har lovet mig. At få skåret stubben så den bliver helt plan og brugbar, og at fjerne nogle tunge mindre stammer fra det nye område jeg har overtaget.

 

IMG_3858

IMG_4258[1]

Nu får vi se.

5 kommentarer:

  1. Mon du har nogen idé om, hvad det koster at få et stort træ professionnelt fældet og skåret op? Det kan din husleje formodentlig slet ikke bære, så egentlig synes jeg, at du skal være glad for, at din husejer er så imødekommende, at han trods alt sørger for at få det ordnet. Det forholder sig jo sådan, at en husejer ikke selv kan bestemme huslejen på det, han lejer ud. Der er regler for den slags, og når det drejer sig om de lave huslejer, er der, når fx ejendomskat og ejendomsværdiskat og andre pålagte omkostninger er afholdt, ofte ikke penge til udgifter, som set med lejers øjne kan være rimelige nok. Altså: Vær glad uden forbehold for at du bl.a. får fjernet dit træ og fryd dig over den nye udvidelse af din have - måske ligefrem uden stigning i huslejen?

    Glædeligt forår
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kommer i nogen grad bag på mig, at se dig her igen Jytte! Andet har jeg ikke at sige til det.

      Slet
  2. Henriette, forstår din frustration. Uanset om det er professionelle eller ej, så er det rart at se lidt fremdrift nu hvor de er gået igang. Og hvis vi endelig skal tale økonomi, så er jeg fuldstændig sikker på, at du tilfører en ret stor værdiforøgelse til dukkehuset ved at gøre sådan en stor indsats i haven. Kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ihvertfald at jeg lægger en million kræfter i at smukkesere udlejers matrikel.. :-.) knus

      Slet
  3. Det er så skønt når man får fjernet sådan et enormt træ, og forstår udemærket din frustration over at de ikke bare bliver færdig når de er gået i gang.

    SvarSlet