26 marts 2015

Torsdag er hutigt ud og lynhurtigt ind

 

 

 

 

IMG_4235

Det er altså efter min mening absurd koldt udenfor. Normalt for årstiden jeg ved det godt, men alligevel. Jeg trænger til varme knogler og åbent vindue. For tiden sidder jeg med både strikkede håndledsvarmere og sjaler og dyne, når jeg ja.. sidder. Naboen har lige lånt min varmeblæser, som reddede mig da jeg boede uden tag i Brønshøj, og vi taler om varm suppe og drømmer om ild i brændeovnen igen. Det sidste springer jeg dog over, da jeg ikke gider bruge flere penge på briketter.

 

 

Må vi SÅ få lidt varme og send den kølige blæst ad h.. til. NÅ!

 

 

Jeg er lige kommet ind, efter en udflugt ned i baghaven. Jeg ville beundre min nyeste Helleborus, som jeg købte og satte i december. Den har det heldigvis fint og blomstrer nu, så den skal nok vokse sig stor og stærk i fremtiden, men det blev kun et kort visit. Jeg gider simpelthen ikke vejret.

IMG_4236

 

Om lidt er det heldigvis sommertid igen, og trods kulden nyder jeg at vi endeligt har seriøst lysere aftener. Hver dag fryder jeg mig over, at det stadig er lyst når jeg vågner af min eftermiddagslur. Det er nemlig en af de værste ting ved vinteren. At det er lyst når jeg lægger mig om eftermiddagen, men buldermørkt når jeg vågner igen. Jeg krydser fingre for at selve begrebet sommertid, vil være signal til vejrguderne om, at NU må de gerne tage sig lidt sammen.

5 kommentarer:

  1. Jeg ved godt, at der er lidt langt, men hvis du er interesseret, kan du komme op til mig i Hammer (midt mellem Næstved og Vordingborg) og hente en ordentlig røvfuld brænde (og jeg mener meget!). Gratis.
    Jeg kan desværre ikke køre det ned til dig da jeg ikke har nogen trækkrog - jeg synes at kunne huske at have set en trailer på nogle af dine billeder...?

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte dig lige Maiken, og det var ikke meningen.. Jeg er helt elendig over ikke at kunne tage imod tilbuddet, for nej jeg har ikke træk på bilen desværre. Den trailer du har set her, tilhører udlejer og hans bil. Det ville ellers også være sjovt at komme op og hilse på dig. ØV.. Men tak for tilbuddet og tanken, den varmer i sig selv :-) Mange knus herfra

      Slet
  2. Hørte lige fra veninden i Oslo at der er kommet 50 cm sne i nat..puha..
    de fleste nordmænd har fået sommerdæk på deres biler så optimistiske var de om at foråret var kommet..så i dag var der kaos på vejene.
    Her oppe i Nordjylland har det stormet og regnet fra Øst hele natten..men godt det ikke var sne.
    Har da oplevet snestorm og tordenvejr samtidigt over på Sjælland i Aprilmåned..så alt kan ske i disse måneder..;-)

    SvarSlet
  3. Giv dig selv tre pakker briketter hos købmanden. Der skal ikke så meget til for at varme og hygge nu. De lover blæst og regn, så det er stadig godt med indehygge og afslapning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går Helle, jeg tøver lidt med ovnvarmen, fordi jeg har alle mine spirebabyer her i stuen. Luften bliver så tør synes jeg, og det ved jeg ikke om de bryder sig om. I dag med sneen ville det dog alligevel have været mere end passende med ild her ..

      Slet