10 december 2015

Ufff for pokker den er kold i dag

 

 

 

2015-12-10 10.31.35

 

En times tid blev det til derude. Det er præcis det lige for koldt og blæsende til, at havearbejde går fra hyggelig fornøjelse til ondskabsfuldt ubehageligt i dag. Jeg fortrød vel omtrent i det sekund jeg gik udenfor, men jeg var stædig nok til at få gravet de allersidste løg op. Altså.. dem jeg orkede, og nu er der kun eet bed tilbage, som muligvis bliver efterladt.

2015-12-10 11.13.16

Jeg orker ikke flere løg, selvom det vel i reglen er det bed jeg har glædet mig allermest til at se resultatet af. Det kommer jeg alligevel ikke til, og da det er bedet med løg lagt hulter til bulter ved siden af hinanden, ville jeg heller ikke få samme resultat til næste forår i den nye have. Det er alle de løg jeg har samlet i de sidste par sæsoner, og da jeg endnu ikke ved, hvad der dukker op af jorden i den nye have, skal jeg ikke have gravet noget der før tid.

 

 

2015-12-10 11.10.17

Heldig er jeg, at jeg har fået så mange kasser, som jeg har gemt til en dag jeg fik brug for dem, for det har jeg nu. De er alle fyldt til randen med løg.

 

Inden jeg gik indenfor igen, smuttede jeg hen til min Spar købmand, og der hentede jeg en stabel brødkasser, som Chefen har været så sød at give mig. De er perfekte til, at opbevare og transportere alle de andre stauder, der skal med.

2015-12-10 12.27.46

Det er netop det jeg elsker ved at bo som jeg gør. Det er et lille samfund, hvor man kender hinanden og, hvor de fleste gerne vil hjælpe, hvis man spørger pænt.

 

 

Jeg gør mig mine tanker om resten af haven, og de planter der betyder noget for mig, og jeg ved faktisk ikke om jeg har overskuddet til, at tage alle georginerne med. De bliver under alle omstændigheder det sidste, jeg tager fat på inden jeg flytter fordi det er et større arbejde, at finde alle knoldene, som ligger tæt og forholdsvis dybt.

2015-12-10 11.12.05

2 kommentarer:

  1. Hold da op du er en flittig sjæl, det er et kæmpearbejde at flytte en have. Stor respekt for at du orker. Fysisk arbejde er heldigvis sundt :-) Jeg har fulgt din blog længe, du har mange udfordringer, jeg beundrer dig for at du altid retter op igen efter et fald. Godt gået - og held og lykke med "slottet", det ser dejligt ud.

    SvarSlet
  2. Jeg synes du er vild sej !! At du orker at grave alt det op - du har min dybeste respekt og beundring :) Forstår godt hvorfor du gør det - ville også gøre det, men har så heller ikke så meget som dig :)

    SvarSlet