27 november 2016

Vi bed tænderne sammen og hentede det sidste i går

 

 

 

Jeps! det gjorde vi nemlig. Naboerne og jeg. Eller… ret beset var det dem der hentede, for jeg stod nærmest bare og gned hænder og bed negle fordi det sidste var så tungt og uhåndtérligt, og fordi mine hænder ikke selv kunne tage så tunge løft, OG fordi jeg havde det enormt dårligt over at de skulle tage slæbet.

 

De tog det pænt. Også da sovesofaen efter et historisk besværligt flyt, nåede min nye plæne og derefter gik i stykker. Alt det mas og alle de løft og så ender det med at den blev dømt ude, inden den nåede ind!  Kæft jeg synes det var pinligt, men sådan går det og sådan går det hver gang jeg flytter. Der er altid noget som må efterlades, og noget som går i stykker eller får slag der skæmmer. Intet at det jeg har med mig er efterhånden intakt, men skide nu være med det. Jeg har da heldigvis stadig min luftmadras og DEN er heldigvis uden huller. Endnu. Jeg ville have brugt sovesofaen som permanent seng i soveværelset, men da jeg ikke har haft en seng i årevis, er det ikke noget jeg kommer til at savne mere end jeg allerede gør.

 

Nu står sofaen så, som et styrtet fly ude i haven og venter på at storskrald kommer og henter den. Allerede inden flytningen havde jeg besluttet, at i stuen skulle den ikke stå. Den har aldrig helt været mig, mest fordi den er så hamrende ubekvem at sidde på, og fordi jeg synes to sofaer er lige i overkanten her. Min gamle arvede sag er nu dronning i gemakkerne. Jeg har givet den en kjole på, så farven er mere spiselig.

 

Jeg har min stue hos mig igen, og faktisk er den endnu mere fantastisk end jeg troede den kunne blive, og endnu bedre end den jeg er flyttet fra. Den havde jeg så ikke set komme, den dag jeg blev sagt op. Det gik som det gik, og ærligt talt er jeg slet ikke færdig med at holde armene over hovedet endnu. At ulykke er vendt til held er et lille mirakel synes jeg. Kattedyrene er totalt vilde med alle de store vinduer, som de bruger meget tid på at sidde og kigge ud ad. Først det ene og så det andet og så tager vi lige det ude i køkkenet, og så spæner vi hen og kigger ud i haven gennem terassedøren.

 

Og nu det med at kigge ud i haven..

 

.. det er de ikke enen om at synes er helt vildt fantastisk.

 

2016-11-25 13.06.13-12016-11-25 17.36.07

 

 

2016-11-27 10.37.152016-11-27 10.37.172016-11-27 10.37.212016-11-27 10.37.432016-11-27 11.50.13

 

Og nu det med vinduerne.

 

Her er overdrevet lyst når solen skinner!  Ikke at det er en slem ting, godt lys er vigtigt og for mig helt nyt i hussammenhæng, men faktisk er her så lyst når solen skinner, at jeg bliver helt sneblind altså.. Det er mange år siden jeg sidst havde hvide gardiner og een ting er sikkert, de tager udsynet men absolut ikke lyset.

2016-11-24 14.59.26

Nu står solen jo lavt på himlen og måske det bliver knapt så blændende til sommer.

 

I det hele taget er her bare pænt nu. Jeg har stadig migræne dagligt, men her er pænt. Jeg har heller ikke sovet igennem i to uger nu, men her ER pænt.

2016-11-25 11.49.232016-11-27 09.47.292016-11-27 09.59.10-12016-11-27 10.23.302016-11-27 11.43.532016-11-27 11.44.502016-11-27 11.44.552016-11-27 11.45.242016-11-27 11.45.402016-11-27 11.46.122016-11-27 11.46.502016-11-27 11.47.292016-11-27 12.15.17

 

I dag er det 1. søndag i advent og jeg har lavet en krans. Ikke så kunstnerisk overskudsagtigt som først planlagt, men den er lavet og den er lavet billigt. Fandt en stage til en ti’er i genbrugen, fire røde æbler, grønne rankler fra haven, mos fra plænen og lidt nipsenåle og glimmer. BANG! og det var det.

2016-11-27 11.58.39-12016-11-27 16.51.38-1

18 kommentarer:

  1. Hvor har du fået det fint. Når man ser billederne ser det ud til at du har boet der længe, du har hurtigt fået et rigtigt hyggeligt hjem <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Anne-Mette, jeg har godt nok også knoklet hihi

      Slet
  2. Sååå hyggeligt der ser ud og meget plads, en kæmpe stue og dejligt med katte venlige vinduer (o: Glædelig 1. søndag i advent❤ hilsen Priska.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er blevet virkelig godt Priska. Stuen er reelt bedre at indrette end i Søndergade, så ja.. jeg er ret tilfreds :-)

      Slet
  3. Er vild med at du har julelys lige udenfor. Og hvor er du nået langt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er det ikke bare herligt :-) Jeg er vanvittigt glad for resultatet

      Slet
  4. Sikke noget med sofaen..den købte du da mens du boede i Vestergade..?
    Men det ser vildt godt ud med mange hyggelige siddepladser og luftigt.:-)
    Hvor skal i sidde og spise i julen..du har vel ikke plads til spisebord i køkkenet.?
    Det er da helt utroligt at alt nu er på plads..."bare" haven mangler men den skal du nok få flyttet også.
    Kattene ser jo ud som om de har boet der altid..Holger ser i hvert fald meget afslappet og fornøjet ud.



    SvarSlet
    Svar
    1. Nej Lisbeth det er en anden. Den jeg købte i Vestergade var så elendig i kvalitet, at den allerede efter et halvt år ikke var til at sidde ordentligt i. Jeg valgte at efterlade den og glemme alt om udgiften på den, og i Søndergade fik jeg så en sovesofa som skulle kasseres af en nabo. Den led en sørgelig skæbne.. Først stod den i et skur hvor den blev gennemblødt af regn, dernæst måtte den skilles ad hvilket betød at den ikke kunne samles ordenligt igen pga træet som tog skade af vandet. OG SÅ da den skulle flyttes døde den fuldstændigt da møre træskruer knækkede alle som en! Virkelig surt, og det er netop humlen ved min træthed over at flytte. Der går ALTID noget i stykker eller bliver stødt og ridset. Men det går jo alligevel :-) Jeg har fået et spisebord i "arv" fra min gudmor/moster, og det står nu klappet sammen i stuen. Det er lige til at slå ud og passer godt ind her.

      Slet
  5. Hvor er der dejligt hos dig - alt det lys, al den plads - så vidunderlig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Miri, jeg er endt med at være virkelig glad for hvordan det er endt. Heldigvis. :-)

      Slet
  6. Hvor er det dejligt at høre, at du er glad :-)

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder fra et nyt, dejligt hjem! Der er da basis for fremtidig trivsel for alle. Og også for en skøn jul.
    Held og lykke med også at få styr på haven. Det skal nok gå.....
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad så glad Hanne :-) Tak tak

      Slet
  8. Hvor er det bare fantastisk, altså ud over den sovesofa. Har du overvejet at finde en brugt seng på nettet? Hvis man har lidt tålmodighed kan man finde en god seng til små penge..

    Synes dit nye hjem er fantastisk.. er ret misundelig faktisk..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. En dag.. Jeanette, så ender jeg forhåbentlig også med at finde mig en seng :-))

      Slet
  9. Hvor ser det hyggeligt ud <3
    kh Maybritt

    SvarSlet
  10. Og så dejligt, at både du og "de pelsede" føler Jer hjemme.
    Maybritt

    SvarSlet